Společnost Thule se nepyšní jen velkým záběrem prodávaného zboží (od střešních nosičů přes kočárky po obaly na smartphony), ale i dlouhou historií. V roce 1942 ji založil milovník outdooru Erik Thulin. Začínal s prodejem rybářského vybavení, postupně přibývaly další výrobky a od šedesátých let se společnost soustředila na automobilové doplňky, které by lidem usnadnily transport věcí, jako jsou lyže nebo kola. V roce 1979 Thulinovi podnik prodali Eldon Group. Tak vznikla skupina Thule Group sídlící ve švédském Malmö, která se dnes pyšní celosvětovou sítí prodejen.

Kromě nosičů na téměř jakékoliv sportovní vybavení (od lyží po surfařská prkna) přináší firma Thule na trh i dvojici sportovních kočárků Glide a Urban Glide. Díky ochotě obchodu dveplusdve.cz jsme měli možnost první z jmenovaných vyzkoušet. Kočárek na první pohled klame tělem. Vypadá hodně subtilně až fórově. Není však radno dát na první dojem – kočárek je lehoučký (9,9 kg), ale stabilní. Vzadu má velká, osmnáctipalcová kola, která se sundávají jednoduchým stisknutím středu kola a vytažením. Přední kolo je o něco menší, šestnáctipalcové, přidělané rychloupínákem.

Na rozdíl od většiny ostatních kočárků se dá Glide složit jednou rukou. Mechanismus skládání je skrytý pod opěrkou na nohy uprostřed středové části kostry kočárku. Jednoduchým pootočením a zatáhnutím kočár složíte na poměrně úsporný balík, a když dalšími třemi pohyby sundáte kola, máte během chvilky lehoučkou, skladnou placku. Jediným minusem u skládání je zajišťovací plastový proužek, kterým přiděláte kočárek k sobě, aby se vám při transportu neotevřel. Proužek je z tenkého plastu a rodiče, kteří kočár vlastní a využívají jej pravidelně, si stěžují na jeho hodně omezenou životnost.

Na kočárek se nedá přidělat hluboká korba, proto není vhodný pro novorozence. Je na něj možné při dokoupení adaptéru nacvaknout autosedačku, což se hodí při běžném transportu, na běh to ale není zrovna ideální. Stejně jako není nejlepší nápad snažit se s Glidem jít třeba nakupovat, měří bez mála devadesát centimetrů na délku a bez otočného předního kola by se vám třeba v IKEA vytáčelo jen hodně špatně.

Pro odrostlejší děti je díky polohovatelnému odvětrávanému, polstrovanému opěradlu, které jde dát téměř do lehu, pohodlný a mohou v něm při běhu pohodlně spát. O bezpečí se stará pětibodový pás. Ten je stejně jako u ostatních produktů Thule kompatibilní pouze s některými fusaky (musí být proříznuté od ramen do pasu viz fotky) a je potřeba s tím počítat, abyste nebyli zaskočení jako já. Kočárek má velikou nosnost (34 kg), ovšem pro děti kolem pěti let, které by ještě teoreticky uvezl, neposkytuje dostatek prostoru.

Velkým plusem je korba, která se dá sklopit tak, že stíní dítě od pasu nahoru. Mezi doplňkové produkty patří i ochranná síť, která v případě potřeby poskytuje kompletní ochranu dítěte před slunečními paprsky (a z vlastní zkušenosti doporučuji pořídit). Díky odpružení kočárek v pohodě zvládá zvlněný asfalt i zpevněné lesní cesty. Při větších nerovnostech je potřeba zpomalit, jinak kočárek ve větší rychlosti (nad 6 min/km) už nepříjemně poskakuje.

Glide má nastavitelnou výšku madla opatřeného čelisťovou ruční brzdou, na madle je také bezpečnostní popruh na ruku, který by však mohl být delší. Když si přendáváte ruku na madle, musíte přendat i popruh. Košík z omyvatelného materiálu je dostatečně velký a snadno přístupný. Tenká nožní brzda vypadá, že se každou chvílí musí ohnout nebo vylomit, ale prý i to je jen mylný první dojem.

Ke kočárku lze kromě zmiňovaného adaptéru na autosedačku (2 290,–) a sluneční clony dokoupit svačinový stoleček a pláštěnku (vše za 1 090,–). Glide sám o sobě vás vyjde 12 789,–Kč.

  • Nosnost kočárku 34 kg
  • hmotnost 9,9 kg
  • šíře ve výši ramen 34cm
  • výška prostoru k sezení 53cm
  • rozměry složeného kočáru 87,5×23×53cm
  • výška řidítek 93–112cm
  • Cena: 12 789,–Kč
  • Autosedačky, s nimiž je adaptér Thule kompatibilní:
  • Britax (B-Safe; Chaperone)
  • Britax-Römer (Baby-Safe; Baby-Safe Plus II)
  • Chico (Keyfit; Keyfit 30)
  • Combi Shuttle 33
  • Graco (Safeseat; Snugride)
  • Maxi-Cosi Cabriofix
  • Peg Perego Prino Viaggion SIP 30/30
  • Safety 1st (Comfy Carry Elite; Onboard; Onboard Air)