Od gauče ke kouči. Z nuly k 5 km - Fórum - BezvaBĚH.cz
Založit blog Registrovat

Od gauče ke kouči. Z nuly k 5 km

#91  12.07.2015 23:34   moravák muž   offline   jeho tréninkový deník
9207 1 fanoušek

Zdravím všechy běžce. Už dlouho jsem sbíral odvahu a vůli něco se sebou začít dělat. Kila se pomalu přidávala, fyzička ubývala a bohužel moje práce mi dávala spoustu možných výmluv, proč „dnes nemůžu jít běhat“.

Jsem naprostý začátečník. Před měsícem jsem večer seděl u TV a došlo mi, že je to prostě špatně. Vzal jsem si obyč „kecky“, oblékl kraťasy a mikinu a jen tak jsem si šel proběhnout. Naposledy jsem měl pohyb před několika lety. Uběhl jsem necelé dva kilometry (jsem si to pak podle mapy.cz změřil :-) ), byl jsem na umření, ale ten pocit, ten byl fantastický.

Druhý den jsem běžel znovu, tentokrát jsem se na to těšil už od rána. Sice jsem uběhl jen o pár set metrů víc (necelé 2km), ale bavilo mě to. To už jsem začal běhat se SportsTrackerem v iPhonu.

Došlo mi, že pokud to chci dělat pořádně, musím hlavně přestat kouřit. Měsíc jsem bez cigarety (zrovna touhle dobou jsem si před měsícem dal poslední – kurňa chybí mi to :D) a citelně se mi zjednodušil běh. Sice neuběhnu o moc víc, ale rozhodně nejsem mrtvola :)

Momentálně jsem se propracoval k běhu na cca 3km s tím, že asi 4× si dám rychlou chůzi max na pár vteřin. Pořád mě to baví a protože už měsíc nekouřím, udělal jsem si radost a koupil si boty na běhání. Nic hrozného, žádný hi-tech, Adidas za cca 1000,– ale pocitově je to zas o kus lepší, než běhat v obyčejných teniskách.

Ráno bohužel nestíhám běhat, musel bych vstávat o hodinu dřív a to je ještě noc :-), ale snažím se běhat v noci. Kolem 23:00 až někde k půlnoci. Už mám práci hotovou a mám hodinu čas. Tak proč ji nevěnovat něčemu lepšímu, než koukání do PC, nebo na TV.