Poběžte s námi. Pomůžeme vám dosáhnout cíle, uběhnout prvních 5 km ve vašem životě.
To, co se vám teď zdá těžké, bude jednoho dne pro vás hračka.
Začneme pozvolna, jako s batoletem. Nechceme přece, aby si hned natlouklo nos, anebo se schvátilo. A nechtělo už nikdy víc. Ne, s námi se rozběhnete v klidu, s rozumem a radostí.
Čtěte, naslouchejte a zkuste to!
S námi se vyvarujete možného nezdaru. Mnoho lidí skončí s běháním jen proto, že začali příliš rychle. Cítí se deprimovaní z toho, že nejsou schopni uběhnout to, co si předsevzali. Jejich tělo jednoduše stávkuje.
Do tréninku byste se měli dostávat postupně. Tréninkový program Od gauče ke kouči nebo od nuly k 5 km, jak chcete, je postavený ne jako klasický běžecký trénink, ale spíše jako kombinace chůze a běhu. Smyslem je totiž přetvořit vás z gaučového povaleče na běžce, pomoci vám ke zdolání pětikilometrové tratě a zafixovat vám běh jako součást vašeho běžného života. A to vše během dvou měsíců.
Je velmi snadné začít zhurta. Cítíte se skvěle a chcete se dostat s výkonností nahoru co nejrychleji. V takovém případě hoďte zpátečku. Nezvyšujte tréninkové dávky, protože máte zrovna chuť. Jestliže se vám zdá tréninkový program naopak příliš namáhavý, klidně zvolněte. Nesmíte být pod tlakem z toho, že musíte běžet rychleji a nejde vám to. Zopákněte si třeba celý týden ještě jednou a pokračujte dál, až na zvyšení dávek budete připraveni.
Každá lekce by měla trvat zhruba 20 až 30 minut, třikrát týdně. Právě takové množství pohybové aktivity doporučuje za optimální řada lékařských studií. Tento tréninkový program vám pomůže zvýšit fyzickou kondici a osvojit si pohyb jako každodenní rutinu. Rozložte si trénink v průběhu celého týdne tak, abyste měli čas na regeneraci a nabrání nových sil.
Jsou dvě varianty, na co se během tréninku zaměřit. Buď budete běhat podle času nebo podle vzdálenosti. Záleží na vás, co vám bude více vyhovovat. Jestliže si zvolíte možnost tréninku podle vzdálenosti a nemáte GPS, stačí uběhnuté kilometry odhadnout. Úplně přesná hodnota není důležitá.
Každému tréninku by mělo předcházet asi pětiminutové zahřátí ve formě chůze nebo pomalého běhu. Stejně tak byste se měli před i po cvičení lehce protáhnout.
Nasbírané kilometry si zapisujte do tréninkového deníku. Motivaci najdete i v žebříčku Ligy100, kde můžete vyhrát běžecké boty adidas a Mizuno.
O tom jaké děláte pokroky v tréninku, se můžete pochlubit v Pokecu nebo v diskuzi pod článkem. Pokud jste např. ve 2. týdnu programu a máte v něm odtrénovaný 3. den, uveďte se zkratkou 3D2T, pokud jste na úplném začátku, tak 1D1T (1. den,1. týden). Všichni budou vidět, kolik toho máte za sebou a kolik před sebou.
+ Přidat běh do tréninkového deníku
Výzva: Chci uběhnout 100 km za měsíc – Liga100
Stáhnout tréninkový plán – Excel
Stáhnout tréninkový plán – PDF
Od gauče ke kouči. Jak se připravit na svůj první 5 km běh | |||
TÝDEN | 1. DEN (1D) | 2. DEN (2D) | 3. DEN (3D) |
1. (1T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut. | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut. | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak střídej 60s běh s 90s chůzí. Celkem 20 minut. |
2. (2T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut. | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut. | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom střídej 90s běh s 2 min. chůzí. Celkem 20 minut. |
3. (3T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak opakuj 2krát: běh 200 m (nebo 90s), chůze 200 m (nebo 90s), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.) |
4. (4T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 2:30min.), běh 400 m (nebo 3 min.), chůze 200 m (nebo 90s), běh 800 m (nebo 5 min.) |
5. (5T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 1,2 km (nebo 8 min.), chůze 800 m (nebo 5 min.), běh 1,2 km (nebo 8 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 3 km (nebo 20 min.) bez chůze |
6. (6T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom: běh 800 m (nebo 5 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 1,2 km (nebo 8 min.), chůze 400 m (nebo 3 min.), běh 800 m (nebo 5 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak: běh 1,5 km (nebo 10 min.), chůze 400 m (nebo 5 min.), běh 1,5 km (nebo 10 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 3,5 km (nebo 21 min.) bez chůze |
7. (7T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 4 km (nebo 25 min.) |
8. (8T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Potom běh 4,5 km (nebo 28 min.) |
9. (9T) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 31 min.) | 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 31 min.) | Závěrečný trénink! 5 min. svižná chůze na zahřátí. Pak běh 5 km (nebo 30 min.) Gratulujeme ti! |
Komentáře (Celkem 206)
22.10.2014 10:49 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
Zkoušíte to někdo další a jak vám to jde? :-)
22.10.2014 16:44 Robert Hanák offline jeho tréninkový deník
5047
3 fanoušci
Tak jo , já se tedy pochlubím. 18 října to bylo rovných 40 dní co jsem začal běhat .Já sportoval asi jen rok a to mi bylo kolem třinácti let .Hrál jsem fotbal ,ale vzhledem k mé alergii mi doktorka nechtěla potvrdit registračku a tak sport pro mě skončil.V pozdějších letech jsem začal jezdit na kole ,ale to dlouho nevydrželo kvůli kolenům.No a posledních asi 3letech jsem se věnoval koníčku při kterém jsem chodil i 6 hodin v kuse.
No a s běháním jsem začal 8září ,abych si zlepšil kondičku ,shodil přebytečné kila .No a právě 18 září jsem si zaběhl svůj první závod v životě na 5km v čase 26:52 . Je mi 46 let ,vážím už jen 92kg ,3 jsem shodil,měřím 185cm.
23.10.2014 18:05 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
Tak to je super čas Roberte na to, že běháš teprve měsíc a půl a na to, že ti už není pětadvacet :-) Vydrž a na jaře dáš desítku pod 50 minut s prstem v nose :-)
25.10.2014 18:16 MotyckovaPetra offline její tréninkový deník
5285
0 fanoušků
Chtěla bych také zkusit začít běhat, ale nemám žádný přístroj na měření kilometrů. Všichni si to tu zapisují a je to super, také by se mi to líbilo. Nejspíš to zkusím i bez toho, ale to si nebudu moct psát svůj tréninkový plán, je to tak? Díky
25.10.2014 18:32 zdenek 1959 offline jeho tréninkový deník
368
3 fanoušci
>> MotyckovaPetra, 25. 10. 2014 18:16:16 Já osobně jsem si trasy objel na kole a teď běhám dle cyklo měření pokud chci delší tak některé trasy vícekrát.
25.10.2014 20:29 Robert Hanák offline jeho tréninkový deník
5047
3 fanoušci
>> MotyckovaPetra, 25. 10. 2014 18:16:16
Ahoj ,já začínal tak ,že na seznamu v mapách jsem si naměřil ručně trasu ,kterou chci běžet ,nebo jestli máš „chytrý telefon“ tak si stáhni endomondo .Hodně štestí
29.10.2014 19:06 Jana28 offline její tréninkový deník
5249
3 fanoušci
Taky si to většinou naměřím na mapy.cz. Je to podle mě celkem přesné. Je to endomondo spolehlivé?
29.10.2014 20:11 Robert Hanák offline jeho tréninkový deník
5047
3 fanoušci
Myslím že endomondo je spolehlivá aplikace , občas trvá než najde satelit ,ale to může být mobilem ,s přesností měření to není tak nejhorší ,na 11,3 km co poslední dobou běhám je rozdíl cca 150m.Pro mne začátečníka absolutně vyhovující.
29.10.2014 20:15 Jana28 offline její tréninkový deník
5249
3 fanoušci
A jak to měří v lese? slyšela jsem, že v lese nebývá dobrý signál.
29.10.2014 20:55 Robert Hanák offline jeho tréninkový deník
5047
3 fanoušci
Tam bude asi problém ,ale nemám odzkoušeno . Já používám k tomu ještě sporttester od lidlu s hrudním pásem tak to zatím neřeším.
30.10.2014 16:22 Kateřina
3968
2 fanoušci
Mayerová offline její tréninkový deník
Endomondo je super. Měří mi bezproblému i v lese. 99% meho běhání se odehrává v lese a nemám sebemenší problém. Často si na mobilu merim i vyjizdky na koni a opravdu jsem se nesetkala s tím, že by mi to nemerilo. Používám v kombinaci se zaplym internetem a funguje spolehlivě. Dokonce i kdyz jsem bez signálu, tak měří. Je to zdarma, takže za zkoušku nic nedáte ;-)
Jinak ať nejsem od tématu – začala jsem běhat někdy začátkem léta, ale mela jsem pak delší zdravotní pauzu a znovu jsem se do toho obula koncem srpna. Před 14 dny jsem ubehla svých prvních10 km a nebýt uz tma (v lese bez světla to neni moc fajn :-D ), tak bych ubehla ještě víc. Je neuvěřitelné, jak dobře se mi běželo. Pak jsem měla úraz a zasitou ruku a včera jsem mohla vyběhnout zase. Sice to moc našlo, ale aspoň jsem si zkusila bezet část běhu v rychlejším tempu a pak jsem jen koukala – vyšlo mi tempo 5min/km. Myslela jsem, ze takové rychlosti nejsem schopná :-D Takze přeji nam všem začátečníkům, ať nas zima neodradi a na rok těch 10 behame s prstem v nose každý den ;-)
30.10.2014 17:20 Michelina offline její tréninkový deník
4830
3 fanoušci
>> Robert Hanák, 22. 10. 2014 16:44:37
Roberte, klobúk dolu, super čas! Tak to by som tiež raz chcela…:-)
Ja som začala 14.9. s jedným behom za týždeň, teraz už behám 3× a ubehnem už skoro 5 km (s dvoma 2 min pauzami), jupíí:-) U mňa nešportovca dosť úspech. Ale ten čas… No, snáď sa raz tiež dostanem pod 30min. ako bežeckí frajeri.
Ináč používam obyčajný Sports Tracker, vyhovuje mi, ale je pravda, že som nikdy neskúmala spoľahlivosť:-)
01.11.2014 13:02 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Michelina, 30. 10. 2014 17:20:04
5 km pod 30 min. dáš v pohodě a brzy, za 25 min. trošičku později. A ani časy pod 25 min. nejsou pro holku-hobíka nedosažitelné :-)
08.11.2014 16:54 MotyckovaPetra offline její tréninkový deník
5285
0 fanoušků
Díky všem za rady :-)
03.01.2015 18:25 HankaRUN offline její tréninkový deník
5731
0 fanoušků
Zdravíčko, já osobně mám sport ráda, ale běhání mi nikdy moc nešlo. S nadšením jsem vždy vyběhla neuvěřitelně rychle, a taky neuvěřitelně rychle odpadla a přestalo mě to bavit :-D A pak jsem našla od gauče ke kouči a říkám si: to je ono :-) Tempo mi vyhovuje, neumírám po prvních dvou minutách a věřím, že tohle je teprve začátek mé běžecké kariéry :-D ;-)
03.01.2015 18:25 HankaRUN offline její tréninkový deník
5731
0 fanoušků
Zdravíčko, já osobně mám sport ráda, ale běhání mi nikdy moc nešlo. S nadšením jsem vždy vyběhla neuvěřitelně rychle, a taky neuvěřitelně rychle odpadla a přestalo mě to bavit :-D A pak jsem našla od gauče ke kouči a říkám si: to je ono :-) Tempo mi vyhovuje, neumírám po prvních dvou minutách a věřím, že tohle je teprve začátek mé běžecké kariéry :-D ;-)
11.02.2015 12:01 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> HankaRUN, 03. 01. 2015 18:25:01
Pohodový trénink pro každého :-) Jak pokračuješ?
26.02.2015 11:03 Kraky offline jeho tréninkový deník
6171
0 fanoušků
Zdravíčko. Já jsem celé roky snad kromě občasných vycházek do přírody a vyjížděk na kole nesportoval. Když říkám občasných, tak tím myslím dvakrát do měsíce. Za ty roky jsem získal poměrně hodně na „objemu“ :-) (při výšce 185 cm nějakých 130 kg) a když jsem chtěl začít běhat, tak jsem měl strach, aby jsem si nezničil klouby. Nyní jsem si řekl, že s tím už bude potřeba něco dělat a tak jsem si do vyhledávače na internetu zadal dotaz „Jak začít běhat s nadváhou“ a našel jsem tam roční tréninkový plán pro úplné začátečníky od Miloše Škorpila, kde samotný trénink běhu začíná střídáním rychlé a pomalé chůze stále ve vyšších dávkách, což mi zatím plně vyhovuje a žádné zdravotní problémy nepociťuji. Celý tréninkový plán končí po roce závodem na 10 km. Běhám (spíš zatím chodím) pravidelně od 10.2. a při chůzi samotné začínám občas pociťovat pocit jakési euforie. Snad jsem konečně našel správnou cestu a dotáhnu to na těch 10 km.
26.02.2015 12:07 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Kraky, 26. 02. 2015 11:03:36
Ahoj, máš dobře našlápnuto. Určitě je to správný pozvolný postup a vzhledem k velké nadváze není ani jiná možnost, než jen chůze. Plán jsem sice nečetl, ale podle mě, je nutný chodit denně. K tomu bych přidal nějaký cvičení (posilování, protahování, …)
Závod na 10 km po roce chození a mírného běhu bych ale tak brzo nedoporučoval. Jedině v případě, že bys dosáhl váhy kolem 85–90 kg, a ani to není optimum.
Dnes lidi dělají tu chybu, že chtějí všechno hned. Ale tělo a hlavně klouby na to absolutně nejsou zvyklé. A tak jediné co běháním získají jsou neustálá zranění, ze kterých se často ani nedostanou, zůstávají v zamotaném kruhu a řeknou si, že běh nebo sport není pro ně.
Kromě toho není pravda, že běh – běhání je pro každého. Pro většinu ano, ale ne pro všechny.
26.02.2015 13:12 Kraky offline jeho tréninkový deník
6171
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 26. 02. 2015 12:07:16
Děkuji za radu. Ten tréninkový plán pro úplné začátečníky je tady, od 9 týdne se má zapojit kombinace rychlé chůze a pomalého běhu, ale myslím, že v té době ještě ideální váhu určitě mít nebudu a zase tady vyvstane ten problém s namáháním kloubů. Potřeboval bych poradit, jestli se nevěnovat déle té chůzi a až poté, kdy se dostanu s váhou někam ke 100 kg začít pomalu s tím během. Jinak ta rada ohledně každodenního pohybu je myslím dobrá, mohlo by to vše trošku urychlit, když bych se řídil tréninkovým plánem a prokládal to ve dnech volna rekreační vycházkou cca 5 – 6 km.
26.02.2015 15:14 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Kraky, 26. 02. 2015 13:12:15
Jeden můj kamarád měl 100 kg. Chtěl běhat, tak začal hned střídat chůzi s během. Jenže do roka měl dost vážný problémy s oběma koleny. Jednou se dokonce sklátil na zem přímo na ulici. Prostě mu koleno úplně vypovědělo službu. Při tvé výšce bych to viděl na optimální běžeckou váhu kolem 75 – 80 kg. Ale záleží, jaký jsi typ. Jestli máš těžší kosti, více svalů,… apod. Začít běhat bys mohl opatrně, až se dostaneš pod 90 kg.
26.02.2015 15:51 Kraky offline jeho tréninkový deník
6171
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 26. 02. 2015 15:14:32
Po vojně jsem měl min. 89 kg a to jsem byl jak lunt, myslím, že 85 kg by bylo možné pouze za předpokladu, že by již docházelo k úbytku svalové hmoty, ale to je ještě daleko, takže to zatím nebudu řešit. Teď to budu směrovat alespoň na těch 100 kg a potom se uvidí co dál. Člověk si nemá dávat vysoké cíle, ale rozdělit ty vysoké cíle na více menších cílů.
26.02.2015 16:28 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Kraky, 26. 02. 2015 11:03:36
Koukni tady na Evu, ta měla taky velkou nadváhu a stylem chůze – běh zvládla za 8 týdnů souvisle 5 km http://www.bezvabeh.cz/…e-to-se-mnou
Je to psáno odspodu nahoru, jukni na to, třeba tě bude inspirovat.
Jinak chůze je výborná věc. Podívej i na tréninkové plány pro chůzi, pokud by sis zatím netroufl na běh http://www.bezvabeh.cz/…inkove-plany
26.02.2015 16:29 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 26. 02. 2015 15:14:32
souhlas, já jsem před 12 lety nejdříve shodil 10kg na spinningu a potom začal běhat.
26.02.2015 16:39 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Kraky, 26. 02. 2015 15:51:21
Já mám o tři centimetry méně než ty a moje běžecká váha je 73kg. Tvoje váha by se měla pohybovat kolem 80–85 kg, bez ohledu na to, zda jsi běžec nebo ne. Pokud bys hodně posiloval, tak by mohla být vyšší, ale tuku minimum.
Podle mě by si člověk měl právě dávat vysoké cíle, a ty pak rozdělit na několik etap. Třeba, že zhubnu 40kg, první rok 15, druhý rok 15 a třetí 10kg. Třeba nakonec se ti podaří jen 30kg, ale kdyby sis dal cíl jen 30 tak zhubneš jen 20kg. Často to tak bývá. Důležitá je pravidelnost v pohybu a hlavně nespěchat! Lidi chtějí dnes všechno RYCHLE.
Hlavně udělej fotky jak jsi vypadal PŘED a PO. Pak je můžeme šoupnout na BB :-) Ať se ti daří v běhu i hubnutí :-)
26.02.2015 18:46 martintrebky offline jeho tréninkový deník
6181
1 fanoušek
Pratele, dnes jsem se zvednul z gauce a mam za sebou prvni den (1D1T). Celkem mne to dalo na 2,98 km za 26:14, vice zde: Endomondo S dechem i presto, ze jsem kurak to bylo ok. Jedine co mne trapi jsou holene. Asi pri treti sade mne zacali strasne bolet a brat skoro krece do holeni. Je to normalni nebo delam neco spatne? Upozornuji, ze jsme do ted jen chodil sem tam po horach a na podzim zacal jezdit na kole.
26.02.2015 19:31 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> martintrebky, 26. 02. 2015 18:46:41
Nikam nespěchat hlavně. Na holeně jedině led. Hodně začátečníků má po určité době (po měsíci po dvou) zánět okostice holenní, které se nemohou zbavit. Poháhá zejména ledování a to nejlépe 3×20min. denně. Za 10 dní by to mělo být ok. Dva roky jsem s tím bojoval a pak pomohl led, ledoval jsem i 5× denně :-) Ať se daří a písni zase :-)
10.03.2015 18:13 Hač offline její tréninkový deník
6296
0 fanoušků
Ahoj, tak dnes jsem se taky odhodlala a dokonce jsem překvapila sama sebe ,že jsem to zvládla… Můj první běh na 5 km dopadl lépe než jsem čekala, sice jsem občas bojovala sama se sebou ,ale nakonec jsem to zvládla za 35 min. Tak doufám že se budu jen zlepšovat …Tak držte palce :-)
10.03.2015 22:48 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Hač, 10. 03. 2015 18:13:37
Paráda! Zlepšovat se určitě budeš. Chce to jen pravidelnost a hlavně tě to musí bavit. Pak to půjde skoro samo.
11.03.2015 01:46 Maniak offline jeho tréninkový deník
6332
0 fanoušků
Ahoj, přemýšlím, že bych se sebou měl něco dělat a dřív (hodně dřív) jsem běhal rád, tak si říkám, že bych moh začít zase běhat. Ale jak se tak koukám, bude problém vybrat boty. Nikdy jsem neběhal v odpružených botách. Klasika byly „číny“, botasky nebo prestiže (ale v těch se neběhalo moc dobře). Bohužel dneska se dělaj samý odpružený nebo ty raw shoes, který zase nedoporučujou začátečníkům. Jinde se píše, že odpružený způsobujou zranění kvůli chybějící stabilitě. Tak jsem z toho jelen. 45 let/110kg/192cm – co byste na to řekli takhle od stolu?
11.03.2015 08:15 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Maniak, 11. 03. 2015 01:46:14
Ahoj, vzhledem ke tvé váze (nadváze) běh zatím vůbec nedoporučuju. Ze začátku je potřeba se zaměřit jen na chůzi cca 5–6× týdně 1 hod. i více. K tomu upravit stravování. Až se dostaneš na váhu pod 90 kg, můžeš začít střídat chůzi s během (klus-jogging). Vzhledem ke tvé váze, bych boty vybíral asi spíše s tlumením, ale ne nějak velkým. Nabídka je obrovská a tak těžko tady můžu doporučit konkrétní modely. Může ale zkusit něco jako je toto:
http://www.babos-sports.cz/…iadora-jazzy
I ten e-shop je výborný. Mám s ním výbornou zkušenost. Pan Baběrád ti ochotně odpoví na otázky a doporučí nevhodnější boty.
23.03.2015 07:21 Nikynik offline její tréninkový deník
6432
0 fanoušků
Ahoj, moc díky za tento článek i za krásně zpracovaný plán. Mám doma běžce takže i já naprostý nesportovec jsem se už jednou stažila začít. No bohužel po týdnu snažení jsem tehdy skončila jako zcela nechodící s diagnózou artroza kolen. No další rok a půl jsem opět jen jezdila jako doprovod po závodech a věrně podporovala nejen jeho,a le všechny závodníky od nás z okolí cos e zdejších závodů účastní. Po letošním vyhlášení výtězů naší běžecké GP se to ve mě opět zlomilo a touha běhat byla silnější než obava z následků. Muž na mou prosbu aby mi našel nějaký plán pro mě ženu gaučovou a omezenou našel toto. Díky tomu, že přece jen mámd oma sportovce jsem začínala se správnýma botama a skvělou výbavou pokud jde o oblečení. Neodradily mě ani závěje sněhu, ledu a následně břečky, které provázely mé první tréninky. Díky tomu ani o pád, modřiny a odřeniny nebyla nouze, ale já se nevzdávala. Kolena nebolely, plánem jsem se prokousávala trénink za tréninkem a muž mě za každý další malý pokrok moc chválil a já dokázala každým výběhnutím opět o kus překonat samu sebe. 4. týden byl přelomový. Neběhalo s emi úolně dobře a když jsem se podívala na plán pátého vyhodnotila jsem že na to nemám. A ejhle už první den jsem si doslova natáhla a šla minimálně a běžela mnohem více. A druhý den jsem uběhla své první 3 kilometry v kuse. A od té doby se z indiánky stala čistá běžkyně. NA začátek místo chůze pomalý rozklus. Dnes je to přesně 8 týdnů co jsem vyběhla poprvé a včera jsem pokořila první 5ku když k tomu připočítám ten rozklus tak skoro6ku :-) Domů jsem dobíhala s rezervou a úsměvem a musím říci, že něco u mě nevídaného se stalo skutečností. Nyní se nejvíce těším na své první závody příští týden. Bude to sice krásné poslední místo, ale bude mi krásnou odměnou za to, že jsem se z toho gauče dokázala zvednout a něco změnit :-))) Moc díky za pomoc a věřím, že pokud někdo bude chtít s tímto plánem to bezproblémů zvládne :-))
23.03.2015 22:53 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Nikynik, 23. 03. 2015 07:21:02
Šikulka, nádhera :-)
24.03.2015 07:50 Nikynik offline její tréninkový deník
6432
0 fanoušků
>> rejža, 23. 03. 2015 22:53:01
A to ještě když jsem si přepisovala tréninky i sem mi došlo že jsem tam byla ze začátku nemocná takže mám v podstatě ještě o týden méně :-) Takže ot o větší radost mám- obzvláště ke své vlastní skepsi, že na to prostě nemám…
30.03.2015 00:35 DS offline jeho tréninkový deník
6523
0 fanoušků
Léta jsem se živil vzpomínkama, když jsem na vojně běhal každý den 6 km. Bohužel jsem se ještě na té vojně stačil zranit – prasklý vaz v koleni – a s běháním byl konec. Po 16-ti letech jsem se jednoho dne zvedl od počítače a část té doby, co jsem trávil lelkováním jsem začal trávit procházkami a od začátku března běhám. Zatím tomu dávám, co si tělo řekne a práce dovolí. Už uběhnu 3 km v kuse, což jsem si nikdy nemyslel, že to ještě zvládnu. Myslím, že už mě to nepustí. Zatím mám metu stanovenou na 5km a myslím, že se tomu zdárně blížím. Škoda, že jsem to neudělal dřív, chtělo to jen trochu motivace. Někdy se mi na začátku tréningu vážně vůbec nechce, ale všechno vyváží ten pocit po tom, co doběhnu a doslova si vychutnávám tu příjemnou únavu. Začínám si zaznamenávat tréningy a uvidíme, jak to půjde dál. Nejedu podle žádného plánu, spíš poslouchám svoje tělo a když ještě chce, tak mu přidám. Všem kdo podobně začínají držím palce.
01.04.2015 08:23 andrea.vozarova.7 offline její tréninkový deník
3653
0 fanoušků
Ahoj, od prosince běhám. No běhám, začala jsem indiánem, kdy jsem po 100m už nemohla. nyní běhám 5 km v kuse, ale běhám to za HODINU. Jsem zřejmě nejpomalejší běžec pod sluncem, ale běžím a v kuse. Jsem na sebe pyšná, to bych nikdy předtím neuběhla. Je mi 41 a na svou výšku 160 vážím 77kg. Ráda bych se někdy zúčastnila nějakého půlmaratonu,ale s tímto časem to není možné. Jak si mám vylepšit čas? Když se rozběhnu trochu rychleji, hrozně mě to vyčerpává.
01.04.2015 12:39 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> andrea.vozarova.7, 01. 04. 2015 08:23:52
Myslím, že je potřeba zapracovat na celkovém fyzickém stavu. Tzn. že kromě běhání, je nutné pravidelně cvičit (strečink, posilování, …), přidat i jiný sport (kolo, plavání, běh-chůze do schodů…) a zkusit snížit váhu (zlepšit stravování). Při Tvé výšce bych tipoval ideální běžeckou váhu na 55 kg. Především ta váha dělá u běhu divy a zrychlení pak určitě přijde. Pak je taky možné, zkoušet intervalový trénink (běhání tzv. úseků: např. 10×200 m + meziklus (chůze) 100 m).
14.04.2015 14:16 marketka007 offline její tréninkový deník
6627
0 fanoušků
Dobrý den, chci se zeptat, zda mi pomůže tohle běhání při váze 70kg výška 160cm no po dětech (dvojčatech) jsem cvalík, shodím vůbec to břicho jen tím běháním?
14.04.2015 16:43 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> marketka007, 14. 04. 2015 14:16:21
Pokud s běháním začínáš, zaměřil bych se spíše na rychlou chůzi kombinovanou s pomalým během a to z toho důvodu, abys udržela tep do 130/min. (a minimálně 45 – 60 min.) Je to intenzita, při které se spalují tuky. Spalování probíhá rovnoměrně po celém těle, ne jen na břiše. Tam bych doporučil ještě přidat každodenní posilovací cviky na břicho, nejlépe po běhu, kdy se už naplno rozjede spalování. Trénink by měl být min. 4× týdně, ale v této intenzitě můžeš klidně i 7× týdně. :-)
15.04.2015 10:36 Ina001 offline její tréninkový deník
6635
0 fanoušků
ROzhodla jsem se začít. Asi to bude ze začátku dost těžké, ale jdu do toho. Jsem typický lenoch – jediný můj pohyb je v práci (vychovatelka ve školní družině) a doma s dětmi (procházky a kolo). Dříve jsem dost jezdila na kole a cvičila aerobik, ale ty doby jsou dávno pryč, tak snad to půjde.
15.04.2015 16:31 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Ina001, 15. 04. 2015 10:36:42
Ten trénink není nijak náročný, začátek se dá zvádnout i s dětmi, potom třeba s doprovodem na kole. Držím palce :-)
15.04.2015 22:03 marketka007 offline její tréninkový deník
6627
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 14. 04. 2015 16:43:38
děkuji za odpověď :-)
02.05.2015 09:58 Miga offline její tréninkový deník
6896
0 fanoušků
Já jsem začala s během 2.4.2015. Nikdy jsem tento druh sportu nevyhledávala, spíše jako silný kuřák (20 denně) jsem se mu vyhýbala. Poslední dobou se ale cítím poněkud sklíčeně a všude se píše, jak jsou ti běžci díky hormonům šťastní. Běhám, pokud to jde každý den. Začala jsem na 1 km, kupodivu jsem to udýchala a postupně přidávám. Včera jsem překonala sama sebe dala jsem pro mě neuvěřitelných 7,05 km za 50:46. Běhání mě kupodivu baví i přez tu neskutečnou dřinu a hlavně se potom cítím nesmírně psychicky dobře.
06.05.2015 14:52 Pavlína34 offline její tréninkový deník
6838
0 fanoušků
Ano zkouším to i já… ;-) na podzum by jsem si chtěla zaběhnout nějakou 5km trať
06.05.2015 14:54 Pavlína34 offline její tréninkový deník
6838
0 fanoušků
>> Miga, 02. 05. 2015 09:58:22
ano…není nad ten pocit kdy tě bolí celé tělo ale ty víš proč :-D je to prostě supeeer
06.05.2015 16:45 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Pavlína34, 06. 05. 2015 14:52:53
To už budeš moci začátkem července :-)
06.05.2015 19:46 Pavlína34 offline její tréninkový deník
6838
0 fanoušků
>> rejža, 06. 05. 2015 16:45:41
chtěla bych tak v září… na co se chystáš ty?
06.05.2015 22:04 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Pavlína34, 06. 05. 2015 19:46:14
Doufám že si dam do kupy koleno, zhubnu 10kg a na podzim si střihnu nějakou desítku :-)
07.05.2015 21:41 Pavlína34 offline její tréninkový deník
6838
0 fanoušků
>> rejža, 06. 05. 2015 22:04:44
:-) budu držet pěsti…ne že by jsi tu desítku nedal…ale není desítka jako desítka ;-):-)
12.05.2015 20:35 Petromila offline její tréninkový deník
7057
0 fanoušků
Ahoj,ja jsem zacala behat pred 40ti dny…zaplatila jsem si treninky nauc se ubehnout 5km a bezvadny! Ale asi jsem se podcenila,nebot jeste nez jsem sla na prvni trenink(1.dubna),tak jsem si zkusila zabehnout 5km a pohoda,sice 41min,ale z nic nedelani myslim dobry. No a ted jenom piluji rychlost a styl. V nedeli jsem si zase zkusila zabehnout 10km a taky skvely, sice cas 1:02:49 ,ale to se stahne…5km mam nejrychlejsi za 31min. Jak jste na tom vy??? Běham 1krat tydne+ 2krat posilka+beh. Chtelo by to taky alespon 10kg dolu, ale kdybych behala jak pise Radek Leszczynski na tep 130,tak bych vlastne nebehala,ale zavazovala bych si tkanicky…obvykle beham na pohodu,kdy muzu mluvit mezi 150–162,pokud trenuji rychlost,je to jeste vice…
12.05.2015 20:54 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Petromila, 12. 05. 2015 20:35:21
Ahoj Petromilo, tak neběhej na tepy, ale na pocit, tak aby jsi byla schopná při běhu normálně mluvit. Běhej aspoň obden takhle pomalu aspoň 45min. a uvidíš že váha půjde dolů :-)
12.05.2015 21:21 nemcovaandrea offline její tréninkový deník
1933
4 fanoušci
přesně jak píše Rejža… když vyběhnu s Garminem, tak jsem vystreslá tepovkou a pořád sleduji co a jak.. a jakmile jednou za čas vyběhnu jen tak, tak je to na pohodu a ve stejném čase, jako když to drtím s Garminem :-D
13.05.2015 12:32 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> nemcovaandrea, 12. 05. 2015 21:21:29
Když jsem kdysi podle tepu trénoval a nemohl se zlepšit, napsal mi jeden zkušený běžec, ať schovám pás na měření tepu do šuplíku. Tak jsem to udělal a pak zrychlil. Prostě mě sledování tepu brzdilo v rozvoji :-)
Tady dobrý článek od Karla Davida, který 3× zaběhl maraton za 2:11h :-) http://www.bezvabeh.cz/…-sporttester
23.05.2015 05:52 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
Ahoj. Tak jsem se tu také zaregistrovala. S během začínám už po několikáté od mého onemocnění. S mými výběhy vybíhá i nemoc RS. Teď v květnu jsem si řekla, že už by to chtělo vydržet. Vždy jsem měla ráda sport, ale od onemocnění jsem se tak nějak nemohla přinutit A to už to bude v červnu 6 let :) Takže dala jsem si první cíl – když vydržím do konce června, tak si koupím nové boty – mám dobré, ale potřebuji o číslo větší. Běhám tak nějak podle citu, dosti pomalu, ale pro mě je důležité, že to jde. Čas se časem zlepší. Teď za květen mám zatím pro začátek 47,5 km. Už jsem dala v kuse 6 km a byla jsem neskutečně šťastná. Teď řeším, jak často běhat, abych stíhala i regenerovat. Začínám totiž pociťovat únavu, ale na druhou stranu mi to nedá a skoro každý den se mi chce vyběhnout. Tak to musím asi v sobě tak nějak ovládnout, abych pak únavově neodpadla úplně. Až si koupím boty, tak to bude chtít další cíl. Jako jeden je, je sice až za rok, ale je. Běžela jsem tu u nás letos jeden závod a odpadla jsem 300m před cílem, protože se mi právě ozvala ta moje kamarádka RS. Příští rok to chci běžet znovu – kvůli sobě (ne kvůli času nebo umístění, ale kvůli sobě, že to jde). Je to kros, z kopce do kopce, jen 2 km, ale terén opravdu náročný. Tak uvidím. Každopádně jeden z cílů – VYDRŽET :)
24.05.2015 16:56 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Klára, 23. 05. 2015 05:52:42
Vytrvalec je pořád v únavě. Ale to je taková ta zdravá únava. Pokud budeš běhat 5× týdně 6 km třeba i s mezichůzí, tak unavená pár týdnů budeš, ale tělo si zvykne. Přetrénování u tak nízké kilometráže nehrozí :-)
24.05.2015 19:35 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
>> rejža, 24. 05. 2015 16:56:04
Děkuji za odpověď. Kolikrát se mi už stalo, že jsem přestala běhat poté, co jsem začala být unavená. Zatím to vidím tak, že asi budu běhat 3× týdně 4 km a jednou týdně těch 6 km. Každopádně jsem teď nastartovaná, stále si o běhání čtu, dnes jsem vyběhla v 6:30 hod,byla to krása – všude klid, jen ptáci zpívali.
25.05.2015 00:55 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Klára, 24. 05. 2015 19:35:35
Tak to je super, držím palce :-)
28.05.2015 06:05 undergroundchild offline její tréninkový deník
5032
2 fanoušci
Ahoj kolegové/kolegyně :) V poslední době mám při běhu problém s docela silnou bolestí na levém chodidle, kdy mě pořádně bolí klenba od vnějšku chodidla do středu. Nutí mě to zastavit, uvolnit a zase kousek běžím.Připadá mi, že při běhu mám chodidlo napnuté a neuvolněné protože kdy zastavím, povolí to. Snažím se dopadat na všechny způsoby ale nic nezabírá. Napadlo mě jedině, že mám zkrátka špatné boty. Nicméně, mě ještě napadá, že by to mohlo být mou disbalancí. Ta bolavá noha je delší a namáhanější než pravá. Máte někdo nějakou radu? Díky moc :)
28.05.2015 13:51 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> undergroundchild, 28. 05. 2015 06:05:12
Napadá mě snad jen změnit boty. Ale hlavně přerušit trénink a místo toho zkusit každý den cca 30 min. chůze na boso (např. po trávě). Mohlo to vzniknout přehnanou snahou běhat přes špičky, aniž by na to tvoje chodidla byla adaptovaná, nebo naopak je to důsledek běhu přes paty. Tím chodidlo celkově dost zatuhne, zakrní svaly a šlachy, a pak vznikají bolesti. Disbalance je taky možná.
02.06.2015 18:57 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
Kdy chodíte běhat v těchto vedrech? Já léto nesnáším, je mi zdravotně hůře, když je vedro, ale furt se přemlouvám jít běhat. Prostě chci v červnu pokračovat.
02.06.2015 22:13 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Klára, 02. 06. 2015 18:57:45
Mám to úplně stejně. Takže pokud nastanou vedra, je asi jediná možnost a to, jít běhat ráno, kdy je vlhčí vzduch, teplota klesne pod 20°C a hlavně ještě nesvítí slunce. Ale vůbec neuškodí, se na běh někdy vykašlat a radši zůstat doma v chládku. Večerní běhání není úplně dobrým řešením. Teplota většinou neklesá tak rychle, jak bysme chtěli. Není vyjímkou, že ve 21 h. je pořád 30°C.
02.06.2015 23:38 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 02. 06. 2015 22:13:53
Přesně tak, ale jak k tomu přijdeme my, noční můry :-D
03.06.2015 08:02 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> rejža, 02. 06. 2015 23:38:26
No jo, lehko se to píše, ale pak to vstávání!? :-) Jsem hladový, ztuhlý a ospalý… :-)
03.06.2015 13:09 krysurka offline její tréninkový deník
2908
1 fanoušek
>> Klára, 02. 06. 2015 18:57:45
teď až po osmé večer …minulý rok červenec + srpen snad až o půl desáté… s láskou teď vzpomínám na zimní výběhy:-D
03.06.2015 16:52 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
>> krysurka, 03. 06. 2015 13:09:20
Včera jsem byla v 19:15 a bylo to strašné – nohy jak kámen, bolí mě ještě teď. Kdyby ráno, tak mi to nevadí, ale v týdnu bych musela vstávat v půl páté a to nevím. I když jsem ranní ptáče, tak tohle bych fakt nedávala :-(
03.06.2015 21:52 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> krysurka, 03. 06. 2015 13:09:20
>> Klára, 03. 06. 2015 16:52:09
Taky bude ještě pár dní trvat, než si zvykneme na to teplo, pak to bude jenom lepší a lepší :-)
04.06.2015 21:11 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
>> rejža, 03. 06. 2015 21:52:01
U mě ne – já totiž léto a vedra nesnáším . Je mi hůř zdravotně :( Ale dns se mi běželo dobře – profukovalo.
05.06.2015 08:09 Beruška offline její tréninkový deník
7232
0 fanoušků
>> Klára, 04. 06. 2015 21:11:33
Jsme na tom stejně, taky nesnáším vedra a není mi moc dobře. Včera jsem běh vyměnila za kolo a bylo to bezva.
06.06.2015 10:00 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Beruška, 05. 06. 2015 08:09:37
Kolo je ve vedru výborná náhrada. I ve 30°C se dá odjet kvalitní trénink, pokud je to v lese.
07.06.2015 06:20 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
Prosím o radu – na jedné noze mám operované křečové žíly a na druhé noze je ještě stále mám (operace zatím v nedohlednu). Když jsem před cca 3 lety začala běhat poprvé, tak mě ta levá noha začala bolet a musela na operaci. S pravou nevím, kdy mi to vyjde. Pomohly by mi na toto kompresní podkolenky? Díky za radu.
07.06.2015 12:52 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Klára, 07. 06. 2015 06:20:04
Rád bych Ti poradil, ale nemám s tím zkušenost a ani jsem tom problému moc neslyšel. Zkus to řešit s odborníkem. Komprese na křečáky ale určitě částečně pomůže.
07.06.2015 20:53 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 07. 06. 2015 12:52:44
Díky i tak :) Dnes 7,4 km – málem to byla moje smrt – hnusně už ráno v 7 hod. Tak jsem kroužila jak blbka v lese. CHtěla jsem pokořit 7 km. Čas hrozný, ale furt si říkám, že po měsíci běhání co bych chtěla. Běhám jak se mi chce, bez žádnýho plánu.
07.06.2015 23:09 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Klára, 07. 06. 2015 06:20:04
Já s tím taky nemám zkušenosti, ale kompreskama si neublížíš ;-)
08.06.2015 07:41 Beruška offline její tréninkový deník
7232
0 fanoušků
>> Klára, 07. 06. 2015 06:20:04 Já jsem měla podobný problém. Loni jsem podstoupila sklerotizaci a od té doby mám klid. Z vlastní zkušenosti čím dřív půjdeš na operaci, tím líp. Přestane to bolet. Já musím ještě na jeden malý zákrok, ale nechám to až na podzim, protože nebudu moct zase chvíli po zákroku nic dělat a nesnáším nosit punčochy několik týdnů. :)
10.06.2015 20:51 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
já jsem taková kráááva – neděli po běhání – uřícená – jsem snědla půlku ledovýho melounu – bolení v krku, tvrdý kašel a rýma jako trám. Ach jo – tak jsem bez běhání. Tím, že mám RS si to teda nerisknu. A v krku bolí hodně :(
10.06.2015 21:25 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Klára, 10. 06. 2015 20:51:28
Jo, to znám. Ale už pěkných pár let si tohle musím tvrdě hlídat, jinak bych nemohl zpívat a musel bych jít na neschopenku. Takže, žádný zmrzliny, žádný pití ze studánky, žádný ledový dřeně… A v létě už vůbec ne. ;-)
10.06.2015 21:44 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 10. 06. 2015 21:25:43
Jak se toho nejrychleji zbavit. V mém případě s mým onemocněním to může průšvih. Tak beru jaké koli rady. Jsem uč. na 1. stupni – takže děti mají tichou, klidnou výuku :D Ale potřebuji s tím zatočit.
11.06.2015 17:47 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Klára, 10. 06. 2015 21:44:45
Já sázím na přírodní léky jako je česnek, cibule, zázvor, med, citrón, slivovice. Pak taky účinkuje Homeovox a určitě se prodává X dalších přírodních léků. Ale nějak moc to uspěchat nejde a důležitý je hlasový klid a ani se nesmí šeptat.
23.06.2015 14:45 dany.ro offline její tréninkový deník
8548
0 fanoušků
Dobrý den, je mi 57 let a celý život jsem moc nesportovala, jen v mládí a pak jen nepravidelně. V zimě jsem začala hodně chodit a na jaře jsem chůzi začala prokládat během. Takový ten indiánský běh. A začalo mě to i bavit. Nedělám si ambice, že uběhnu 5 km v kuse. Ale zhubla jsem nějaká kila, nemusím řešit diety a to je příjemné. Jen nemohu běhat pravidelně a tak se mi zdá, že jsem pořád jakoby na začátku.
23.06.2015 18:09 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> dany.ro, 23. 06. 2015 14:45:29
Zlepšování přichází postupně, a je lepší mít nepravidelný pohyb, než žádný. Ikdyž to není zrovna ideální. Vzhledem k vašemu věku bych to ani nijak nepřeháněl a byl bych trpělivější.
23.06.2015 19:50 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> dany.ro, 23. 06. 2015 14:45:29
Každý kdo trénuje nepravidelně resp. málo, je stále na začátku. Když budeš provozovat chodoběh každý druhý den, tak těch 5 km souvisle podle plánu od Gauče ke kouči dáš s přehledem i v 57, což ostatně ještě není žádný věk :-) Hlavně nespěchat a opatrně jak říká Radek. Nejdůležitější je pravidelnost. Jirka Soukup uběhl maraton loni ve svých 87letech :-)
23.06.2015 21:25 Ppepa offline jeho tréninkový deník
6391
0 fanoušků
Treninkový plán „Od gauče ke kauči“ je bezva. Na začátku jsem nevěřil, že bych mohl uběhnout 5 km v kuse a dnes jsem v 2D9T a již se mi to podařilo. Trénoval jsem sice déle, protože mi některé týdny trvaly týdnů několik, ale běh mě baví. Jsem o dost pomalejší (5km něco kolem 42 minut), ale nevadí mi to, protože cíl byl uběhnout 5 km. Možná bych i o pár minut zpomalil a spíše se zaměřil na styl běhu. Mám totiž asi 15 kg nadváhu (45let) a často mě bolí kolena a lýtka. Nemáte radu na co se zaměřit? Bezva plán, díky.
23.06.2015 23:22 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Ppepa, 23. 06. 2015 21:25:01
Styl určitě udělá hodně a může ovlivnit i příp. vznik problémů (bolesti kolen…) Taky bych se zkusil zaměřit na pravidelné posilování (trup i nohy) a zpevnit vazy kolem kolen a kotníků. No a hlavně snížit váhu. Běh s nadváhou prostě není ideální pro klouby a páteř, ani pro dobrý pocit z pohybu. :-)
25.06.2015 20:15 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Ppepa, 23. 06. 2015 21:25:01
Jak říká Radek Pepo, snížit váhu. Přidej si k tomu běhu ještě 20min. ostré chůze a zase to bude lepší. V 45 bys měl běhat v tréninku 5 km pod 30min. s prstem v nose. Ať se daří :-)
27.06.2015 13:22 Ppepa offline jeho tréninkový deník
6391
0 fanoušků
Díky chlapi za rady, určitě je využiju. Uvidíme za pár měsíců, kam se to pohne. Taky přeju hodně úspěchů a bezva víkend.
06.07.2015 09:00 dany.ro offline její tréninkový deník
8548
0 fanoušků
Ahoj všichni, běh je prima…Než začaly ty pařáky krásně se mi běhalo, až mě to překvapilo, jak mi to šlo lehce…Teď ale 3 dny neběhám, mám noční a to v 18 hod odjedu a ráno po osmé se vracím. Nemůžu nikam do lesa, tak se už těším, že si zítra přivstanu a vyrazím… Hezký den :-)
06.07.2015 09:00 dany.ro offline její tréninkový deník
8548
0 fanoušků
Ahoj všichni, běh je prima…Než začaly ty pařáky krásně se mi běhalo, až mě to překvapilo, jak mi to šlo lehce…Teď ale 3 dny neběhám, mám noční a to v 18 hod odjedu a ráno po osmé se vracím. Nemůžu nikam do lesa, tak se už těším, že si zítra přivstanu a vyrazím… Hezký den :-)
09.07.2015 07:52 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
Tak jsem zase tady. To moje nastydnutí mě odrovnalo na delší dobu než jsem myslela. Jsem zase na začátku :-x. Nejprve jsem nemohla chytit tu správnou šťávu, ale už zase chodím běhat s chutí. Jen ty pařáky – i ve 21 hodin se to ještě nedá. Chtěla bych uběhnout 5 km v kuse, pohodě (už jsem uběhla 7 km, ale s prokladem chůze). Stále mi nestačí dech a vynechávají nohy (a to nechci svalovat na tu moji mrchu nemoc, která mi byla do vínku nadělena). A také bych chtěla zhubnout 5 kg, ale stále se mi to nedaří. Už jsem z toho nešťastná. 6 let po porodu a stále se mě kila drží. Více nepotřebuji. Poradíte někdo? Mám totiž pocit, že běh mi nějak v tomto nepomáhá. Anebo běhám ve špatné TF. Ale kdybych měla běhat v mém rozmezí 128–134, tak bych rychle šla a já chci běhat :-D. Díky za rady, pokud s tím máte zkušenosti. Aještě – kolikrát do týdne běhat na začátku???
09.07.2015 20:13 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Klára, 09. 07. 2015 07:52:24
Ahoj, většina běžců běhá i ve vedrech, samozřejmě ne v poledne, ale ve 20h nebo ráno se dá. Na tepovku se vyprdni, mám dojem, že ji zbytečně začátečníci moc řeší. Pokud chceš zhubnout, musíš běhat aspoň 4–5× týdně. Chce to 45min až hodinu provozovat ostrou chůzi a prokládat klusem. Tělo si časem zvykne. Mnoho lidí chce zhubnout tím, že se provětrá na půl hodiny 2× týdně – to je fakt málo. Musíš se prostě hýbat pravidelně a hodně, čili vydávat víc energie, než nyní přijímáš. Jinak budeš pořád začínat znova. Musíš být na sebe tvrdá, najdi si kamarádku, která bude s tebou běhat. Ať se ti daří :-)
10.07.2015 10:29 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Klára, 09. 07. 2015 07:52:24
Hlavní roli hraje stravování (50%) a pohyb (50%) a jedno bez druhého nefunguje. Pokud se ti nedaří hubnout, přesto že máš pravidelnou aktivitu, pak děláš chyby v tom jídle. Chtělo by to, zamyslet se, co jíš, co piješ, a jestli bys to mohla změnit. Já osobně bych se třeba úplně vykašlal na všechny ty slazený minerálky, kofoly a coly, čaj a kafé, a pil bych jen čistou vodu. Žádný komerční sladkosti!!!! Omezil bych pečivo a zaměřil bych se na luštěniny, brambory, rýži, sóju,… Méně masa, nebo skoro žádné… Zkus to, vytrvej a uvidíš. Držím palce!!! :-)
12.07.2015 23:34 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Zdravím všechy běžce. Už dlouho jsem sbíral odvahu a vůli něco se sebou začít dělat. Kila se pomalu přidávala, fyzička ubývala a bohužel moje práce mi dávala spoustu možných výmluv, proč „dnes nemůžu jít běhat“.
Jsem naprostý začátečník. Před měsícem jsem večer seděl u TV a došlo mi, že je to prostě špatně. Vzal jsem si obyč „kecky“, oblékl kraťasy a mikinu a jen tak jsem si šel proběhnout. Naposledy jsem měl pohyb před několika lety. Uběhl jsem necelé dva kilometry (jsem si to pak podle mapy.cz změřil :-) ), byl jsem na umření, ale ten pocit, ten byl fantastický.
Druhý den jsem běžel znovu, tentokrát jsem se na to těšil už od rána. Sice jsem uběhl jen o pár set metrů víc (necelé 2km), ale bavilo mě to. To už jsem začal běhat se SportsTrackerem v iPhonu.
Došlo mi, že pokud to chci dělat pořádně, musím hlavně přestat kouřit. Měsíc jsem bez cigarety (zrovna touhle dobou jsem si před měsícem dal poslední – kurňa chybí mi to :D) a citelně se mi zjednodušil běh. Sice neuběhnu o moc víc, ale rozhodně nejsem mrtvola :)
Momentálně jsem se propracoval k běhu na cca 3km s tím, že asi 4× si dám rychlou chůzi max na pár vteřin. Pořád mě to baví a protože už měsíc nekouřím, udělal jsem si radost a koupil si boty na běhání. Nic hrozného, žádný hi-tech, Adidas za cca 1000,– ale pocitově je to zas o kus lepší, než běhat v obyčejných teniskách.
Ráno bohužel nestíhám běhat, musel bych vstávat o hodinu dřív a to je ještě noc :-), ale snažím se běhat v noci. Kolem 23:00 až někde k půlnoci. Už mám práci hotovou a mám hodinu čas. Tak proč ji nevěnovat něčemu lepšímu, než koukání do PC, nebo na TV.
Nejsem ještě ani na začátku, ale možná už ten začátek vidím. Než jsem začal, měl jsem 101kg a to jsem si řekl, že je prostě moc. Moc nedám na ostatní, ale pocitově to bylo špatně. Teď jsem na 98kg a pomalu a jistě ot jde dolů.
Chtěl jsem se jen podělit :)
13.07.2015 09:47 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> moravák, 12. 07. 2015 23:34:15
Paráda!!! Ukázkový případ. Když se chce, jde všechno: přestat s výmluvami, zvednout se ve 23 h. z gauče, přestat kouřit,..... Máš můj obdiv!!! Jen pozor na kombinaci běhu a tvých 98 kg. Tělo není stavěno na tuto hmotnost a při běhu se nároky na klouby a páteř ještě znásobí. Samozřejmě záleží na tvé výšce. Doporučuji teď spíš preferovat ostrou chůzi (sem-tam klus) a prodloužit délku tréninku (třeba i 1 – 2 hod., pokud je čas). V kombinaci s úpravou jídla snížíš váhu a běh pak bude hned veselejší a hlavně zdravější pro tvoje kolena. DRŽÍM PALCE !
13.07.2015 19:22 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
>> Radek Leszczynski, 13. 07. 2015 09:47:32
Díky. Mám 185cm (zhruba), klouby jsou v pohodě, dávám si bacha, abych nějak tvrdě nedošlapoval. Než jsem začal, byl jsem na 108kg. To už bylo na mě opravdu dost a bylo na čase něco dělat. Změnil jsem jídelníček a dostal se jen tím k těm cca 100kg. Řekl jsem si, že to musí jít pořádně a tak jsem začal běhat. Prodloužit bohužel moc času není, teď jsem teprve dojel domů, něco málo práce mě ještě čeká, silniční daň atd… a budu rád, když kolem desáté budu moct vyběhnout aspoň na půl hodiny. Řídím se pravidlem, že dokud se cítím při běhu ok, dokud mne nic nebolí (tedy až na svaly :-) ), tak je všechno ok – tělo není blbec, tělo si řekne :) Děkuji za povzbuzení, co si budeme povídat – potěší to.
13.07.2015 21:10 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> moravák, 13. 07. 2015 19:22:07
Nechci Tě nijak strašit a odrazovat od běhání. Určitě je dobrý, vnímat signály těla a ty na to jdeš opatrně. Ale např. ty kolena a jejich přetížení nadváhou, můžou pracovat jako časovaná bomba. Ono to zpočátku jde bez problémů a bez náznaků bolesti, ale pak se může třeba po roce běhání ze dne na den stát, že ani nedojdeš domů. Znám konkrétní případ mého kamaráda (105 kg/180 cm, 3 – 5 km 3× týdně). Jednou šel po ulici a skácel se k zemi. Koleno mu vypovědělo službu. Na běh musí mít člověk +/- optimální proporce, zvlášť, když před tím prakticky nikdy neběhal. V tvém případě by to mělo být cca 75–80 kg. A nejde jen o kolena, ale hlavně i o kyčle a páteř.
14.07.2015 19:24 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Chápu, ale jen ten běh mě baví :) Kamarád je 5 kg těžší a o 5 cm menší :-D Musím prostě hodně běhat, abych hubl rychleji, než se mi budou kazit klouby.
14.07.2015 20:29 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> moravák, 14. 07. 2015 19:24:19
Přesně tak :-)
15.07.2015 12:27 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Začal jsem ještě trochu dělat kliky a sedlehy, když zrovna neběhám a začíná to být znát. Ne, že bych shazoval kila za týden, počítám, že mi to bude trvat skoro tak dlouho, jako jsem je nabíral a to byly roky :D, ale fyzička se zlepšuje. Včera jsem zaběhl 4km (což je můj rekord) a navíc to bylo i v z kopce do kopce – žádná rovina. Cítil jsem, že tentokrát už nejsem tak zničený, udýchaný, ale běží se mi opravdu skvěle. Bohužel jsem nedodržel dost dlouhý časový odstup od posledního jídla – na to si budu muset dát pozor, ale běh jsem ukončil abych se ráno vůbec dokázal pohnout :)
Jak to děláte s pitným režimem? Já vyběhnu a mám během 10 minut obrovskou žízeň :(
15.07.2015 14:39 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> moravák, 15. 07. 2015 12:27:47
Pokud není 30°C a víc a pokud neběžíš v tom horku více než jednu hodinu, stačí pít před během. Když vypiješ 2h před během půl litru vody a hodinu před během další půllitr, tak budeš v pohodě. Začátečníci si obvykle myslí, že umřou žízní už po 15 minutách , ale neboj, zjistíš, že to jsou jen subjektivní pocity. Těsně před během si můžeš taky dát do dvou deci vody, ale když jsem začínal s běháním, tak mě občas bolelo v boku z té přemíry pití :-)
26.07.2015 10:25 Wertcha offline její tréninkový deník
9203
0 fanoušků
>> rejža, 26. 02. 2015 19:31:34
K těm holením – zánět okostice na holenní kosti je asi až důsledkem toho, že se začnou namáhat holenní svaly, které jinak při běžném pohybu nebo jiných sportech tolik nenamáháme. Já běhat začínám a holeně mě nad kotníky bolí spíš při běhu a po něm to přejde. A nebolí mě to pokaždé. Předpokládám, že když se tohle podcení, může se namožením a přetížením těchto svalů vypěstovat až ten zánět okostice (holenní svaly mají docela široké úpony na kosti), který je pak třeba ledovat. Myslím si, že by na to „namožení“ holenních svalů a jejich bolest při běhu mohly pomoci kompresní podkolenky, ale ještě jsem to nevyzkoušela – je to přeci jen docela investice… Kdyby někdo zkoušel, napište zkušenosti ;)
28.07.2015 18:41 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Wertcha, 26. 07. 2015 10:25:32
Ledování mi kdysi poradil jeden extraligový fotbalista. Říkal, všechny bolístky ledujeme :-)
29.07.2015 08:06 chroust offline její tréninkový deník
9206
1 fanoušek
Zdravím :) Tak i já jsem se zvedla z gauče, na kterém jsem strávila 30 let (odfláklé tělocviky nepočítám), teď ale po dvou dětech cítím, že je třeba fakt něco dělat. Měřím 170cm a vážím 64kg. Měření tepu si teda nemůžu vynachválit, protože jsem konečně pochopila, proč jsem se při běhu vždy cítila na umření, protože jsem taky skoro umírala :D:D:D Takže běhám hodně hodně pomalu a cítím se fakt skvěle. Mám otázku – ale předesílám, že jsem tak trochu bebíčko, nebo spíš opatrná – jsem na konci třetího týdne „od gauče“ a od začátku vyrážím místo 3× týdně 5×. Vyhovuje mi to, těším se, ten plán je nastaven tak, že ho s dobrým pocitem zvládám. Na začátku týdne mě začalo trochu bolet pod levým kotníkem, po první polovině trasy to vždy zmizí. Včera se ozvalo levé koleno, trochu ho cítím. Nutno říct, že jsem včera musela kvůli nevhodně zvolené trase pěkný kousek po podmítnutém poli…no a mám naprosto nevhodný boty, v pátek konečně vyrážím pro nové. Tak mi řekněte, že můžu pětkrát týdně :-) Já mám jen obavu, abych si „něco neuhnala“, ale cítím, že boty hodně změní ;) Díky Lucka
29.07.2015 10:13 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> chroust, 29. 07. 2015 08:06:35
Pokud běháš třeba jen do 5 km, tak se dá běhat i 5× týdně. Záleží na technice běhu, tvé hmotnosti a taky na obuvi. Ale každá bolest je signál, že je v těle něco špatně, takže je potřeba to nebrat na lehkou váhu a nenechat se jen strhnout běžeckou eufórií. Ale je super, že se dokážeš po 30 letech zvednout z toho gauče! To obdivuju!!
29.07.2015 10:36 chroust offline její tréninkový deník
9206
1 fanoušek
>> Radek Leszczynski, 29. 07. 2015 10:13:06
Díky za odpověď, no zatím je to jen do 3km, meta je pět a tam setrvat :D to by mi naprosto stačilo ;) Tak uvidíme, jak to půjde dál. Díky za podporu :)
29.07.2015 12:38 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> chroust, 29. 07. 2015 08:06:35
Ono 39let na gauči je dlouhá doba, 5× týdně je fajn, když ti je dvacet nebo třicet, ale v pozdějším věku to může být trochu riziko. Hodně lidí začíná příliš zhurta, píše se o tom v článku. Trénuj 3× týdně, ať nemáš koleno přetížené. Až plán dokončíš a tělo si zvykne, tak si přidej jeden den tréninku a za 2 měsíce další den :-)
29.07.2015 12:48 chroust offline její tréninkový deník
9206
1 fanoušek
>> rejža, 29. 07. 2015 12:38:03
Díky za odpověď, asi jsem to blbě formulovala, ale letos jsem oslavila třicetiny ;-) Já právě měla tu laickou představu, že teď přidám, abych to za těch devět týdnů dokázala a pak už si budu udržovat těch 5 km třikrát v týdnu.
29.07.2015 14:29 Wertcha offline její tréninkový deník
9203
0 fanoušků
>> Klára, 07. 06. 2015 06:20:04
Kláro, já si myslím, že kompresky by tady pomoci mohly. Stejně jako pomáhá při křečových žílách nošení klasických zdravotních punčoch… Ale bez bližších informací to je jen odhad…
03.08.2015 08:41 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
Mám pocit, že se stále nelepším v tempu – což je pravda, dnes jsem si ale uvědomila, že vybíhám kopečky, které na cestě mám a na začátku jsem je chodila. Také jsem si uvědomila, že už neběhám přes paty, ale — stejně tu ale je. Jak mám RS, tak jsem si uvědomila, že mám stále děsně slabé nohy – že se mi po těch 3 km začínají lehce podlamovat (když přejdu do chůze, tak se motám ještě více ) – vloni jsem s tím i jezdila na kapačky, ale to bylo opravdu hodně a bylo to při obyčejné chůzi. Jsem z toho smutná, ale říkám si, děvče, buď ráda, že s touto diagnozou můžeš vůbec běhat a třeba se to časem zlepší – i ta rychlost :) Už teď přemýšlím, jak z toho nevypadnout přes zimu. Nikdy jsem totiž v zimě neběhala, ale vím, jaké jsou začátky po zimě a v mém případě se tomu chci vyhnout. Každý rok se u nás běhá Memoriál Quida Štěpánka – letos jsem to běžela poprvé a projevila se mi před koncem ta moje nemoc – byla jsem totálně bezvládná na pár vteřin, pak jsem se ale vzchopila a doběhla to. Byla jsem z toho nešťastná, když jsem si uvědomila, jak krutá ta nemoc může být. Jenže – já se nevzdávám a vím, že chci příští rok běžet znovu – není to dlouhé – pouhé 2 km, ale je to kros, takže něco jiného než běhám běžně. Běhá se na konci dubna. Poradíte mi někdo tu, prosím, jak běhat v zimě, abych se s klidným svědomím mohla účastnit (pokud budu zdr. v pořádku).
03.08.2015 09:29 adam.janacek offline jeho tréninkový deník
3925
2 fanoušci
S běháním v zimě jsem dlouho bojoval – pokaždé jsem si dal několik výběhů, a pak mě skolilo nachlazení / bolest v krku nebo něco podobného.
Až po několika letech jsem si uvědomil, že bych neměl dýchat pusou, jak jsem zvyklý v teplejším období. Takže v zimě se nadechuju i vydechuju nosem, tím se dýchací cesty tolik neochlazují a můžu běhat celou zimu. Samozřejmě je to na úkor tempa, ale to v zimním období nevadí.
Ze začátku samozřejmě bylo těžké si na dýchání jen nosem při běhu zvyknout – měl jsem pocit, že to „neudýchám“. Po několika bězích se to usadilo.
03.08.2015 11:29 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
>> adam.janacek, 03. 08. 2015 09:29:19
Díky.
03.08.2015 13:29 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Klára, 03. 08. 2015 08:41:21
Ahoj Kláro, nevím jak dlouho běháš a jak často. S volně naběhanými kilometry jde nahoru i rychlost. Chce to běhat minimálně 3× týdně, nejlépe 5×. Pak to půjde samo, chce to trpělivost. Mnoho lidí běhá nepravidelně, buď z důvodu nemoci nebo nemají čas, nebo se jim nechce – v tom případě začínají stále od znova. Pokud běháš pravidelně už nějakou dobu a výsledky se nedostavují, tak je třeba něco změnit – buď přidat kilometry nebo dát jednou za týden fartlek. Pak to musí jít :-)
03.08.2015 15:17 Klára offline její tréninkový deník
7209
0 fanoušků
>> rejža, 03. 08. 2015 13:29:14
Moc díky. Snažím se běhat minimálně 3× týdně, ale dávám tak ty 4 km. Pak mi ty nohy dělají neplechu, ale to připisuji hlavně té své nemoci. Ale je pravda, že už vidím pokrok v tom, že vyběhnu kopečky co mám na cestě. Dříve jsem je chodila. Jdu tam během těch 4 km max. 3× do chůze, ale jen na chvilku, protože mi to dělá problémy:) Moc děkuji za jakékoli nakopnutí. Protože to opravdu moc potřebuji. ALe jak píšu – já osobně bych asi měla být ráda, že vůbec můžu, ale mě to nestačí :(. Běhám od května (to jsem dala skoro 70km), ale v červnu jsem odpadla na tři týdny zdravotně. Takže jsem pak začala znovu. :) Moc děkuji.
03.08.2015 18:22 Judy offline její tréninkový deník
10345
0 fanoušků
Ahoj Klaro, pro inspiraci si zadej do googlu jmeno danske bezkyne Annette Fredskov, ktera tez beha s RS. Minuly rok 366 maratonu v prubehu jednoho roku, tento rok bezela z Danska do Parize. Chce to hodne silne vule, ale nakonec to pujde :-)
03.08.2015 19:57 Judy offline její tréninkový deník
10345
0 fanoušků
Ahoj, je mi 41 let, beham priblizne od jara 2014. Ze zacatku jsem behala 3× tydne cca 3–4km, ale na jare tohoto roku jsem zacala behat 4× tydne a na prazdniny jsem navysila na 5× tydne. Nyni beham tydne cca 32 km – 35 km. Ale rychlost se nezlepsuje, spis naopak. Proc? Jan'15: 37km / 8 min/km Feb'15: 46 km / 7:26 min/km Mar'15: 87 km / 7:18 min/km Apr'15: 67 km / 7:13 min/km (2 tydny bez behu) May'15: 90 km / 7:11 min/km Jun'15: 92 km / 7:08 min/km Jul'15: 85 km / 7:21 min/km (2 tydny bez behu)
S navysenim objemu vaha sla velice pomalu dolu na dnesnich 176cm / 76kg (t.j. –7kg). Hlavnim duvodem behu bylo snizeni vahy. Ze to pujde tak pomalu me nikdy nenapadlo. Velky sportovec jsem nikdy nebyla a asi ani nebudu. Ale alespon nejake zlepseni bych rada videla, kdyz se tak snazim. A vaha kdyby sla jeste dolu… Asi nekde delam chybu, ale nejsem schopna ji najit…
03.08.2015 20:39 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Judy, 03. 08. 2015 19:57:48
Pokud chceš hubnout, je nutný se výrazně a důsledně zaměřit na způsob stravování. Zamyslet se prostě nad tím, jak často jíš, co jíš, co piješ… Je toho plný internet. Ruku v ruce to pak jde s pravidelným pohybem.
Co se týká rychlosti, doporučuju nespěchat! Je důležitý nejprve vybudovat vytrvalostní schopnosti a teprve pak zkoušet zlepšovat rychlost. Ale jestli běháš už rok a půl, můžeš 1 – 2× týdně zkoušet běhání tzv. intervalů neboli rovinek, příp. krátkých kopců. (např. 10× 200 m s meziklusem nebo mezichůzí).
Rychlostní schopnosti souvisí i s tvou hmotností. Tvá ideální váha je podle mě cca 65 kg. Pak se ti bude běhat jedna radost! :-)
04.08.2015 09:35 Judy offline její tréninkový deník
10345
0 fanoušků
Radku, diky za nazor. Rekla bych, ze jsem se nikdy nestravovala uplne chybne (alespon ne v poslednich nekolika letech). Vaha mi sla nahoru v prubehu priblizne sesti let, kdy jsem byla bud tehotna nebo kojila nebo oboji naraz. Letos jsem uz nevydrzela a od kvetna odebiram krabickovou dietu. Takze denne mam 5000kJ v krabickach, 3× kafe s mlekem a 1–2 dcl cerveneho vina, neslazene caje, voda. Hlad ani nemam, ale urcite jim mene, nez bych jedla bez krabicek.
Behani – stale cekam, az se z toho stane zavislost a treba se i budu tesit. Stale je to zatim hnane silou vule. Mam Endomondo a pouzivam i jejich treninkove plany. Dodrzuji vse, jak bych porusila, tak bych se obtizne vracela do rezimu. Priblizne 3× tydne jsou intervaly – pokud jsou do 200m, 400m rychlosti 6:30, tak plnim. Pokud 1000m nebo rychleji, tak nemam sanci.
04.08.2015 10:45 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Judy, 04. 08. 2015 09:35:36
Podle toho, co píšeš, děláš všechno relativně úplně správně. Na „vině“ může být minimální nebo žádná sportovní minulost, věk a samozřejmě těhotenství s tím spojené povinnosti a jiný režim.
Zkus taky prodlužovat trénink (klidně i s chůzí). Dlouhým pomalým během si líp adaptuješ tělo a zrychlí se metabolismus.
Co se týká běžecké závislosti, můžu Tě uklidnit nebo taky znejistit. Já běhám 28 let a téměř do každého běhu se musím přemlouvat!!! Ale jak vyběhnu a překonám první kilometry, je to OK a můžu běžet třeba 3 hodiny. Novým implusem se pro mě před 8 lety stalo běhání v horách.
04.08.2015 16:37 Judy offline její tréninkový deník
10345
0 fanoušků
Radku, to jsi mi udelal radost. Obcas mam pocit, ze kazdy je na behani zavisly a vydava se na beh pokzade s nadsenim.
Urcite moje (minimalni) sportovni minulost na vine bidne kondice bude tez. Skoda, ze nez mi doslo, ze vlastne na beh cas mam, tak mi bylo temer 40. Poznani, ze beh nevyzaduje zvlastni planovani, domluvy se sparing partnery, neexistuji zaviraci hodiny, proste trvalo dele…
Kazdopadne jsem rozhodnuta vydrzet do jara, zkusim pres zimu navysit objem na 50km tydne a uvidim, co se stane. Kdyz nic, tak se dam asi na jogu :-)
04.08.2015 23:36 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Docela jste mě vyděsili s tím, že bych měl dávat pozor na běhání, kvůli kloubům. Už si připadám trochu „rozběhanější“, takže jsem se rozhodl jít do „od gauče ke kouči“. Dnes mám za se bou 2D1T. Ony jsou ty běhy hrozně krátké – měl jsem to za cca 2,5km hotové, takže jsem si to prodloužil a nakonec uběhl svůj momentální rekord 7km :) Opět jsem změnil jídelníček (původně jsem si myslel, že stačí jen jíst zeleninu) a mám další kilo dole. Dneska jsem na sebe oblékl kalhoty, které jsem měl několik let ve skříni jako připomínku toho, že jsem je kdysi oblékl – dnes to opět šlo a hlavně jsem si v nich sedl, aniž bych je roztrhl :-D
Teď k běhu – snažím se došlapovat na střed nohy, mám běžeckou „odpruženou“ obuv. Co víc můžu pro ochranu kloubů udělat? Momentálně mám 97kg. Chtěl bych běhat obden – tedy 3× až 4× týdně. Pokud neběhám, cvičím ještě sklapovačky a kliky (postupně roste počet cviků v každé sadě).
Bohužel u nás je to samý kopec, takže běhání mám převážně z kopce do kopce :)
děkuji
05.08.2015 10:31 djkapusinka offline její tréninkový deník
10349
0 fanoušků
Ahoj tak sem si taky rekla ze to zkusim a zacnu behat. A kdyz uz tak to zkusim podle planu tady hore. Jen by me zajimalo jestli mam do tech 20minut pocitat i tu chuzi na zahrati nebo ne. Nevite tady nekdo?
05.08.2015 13:35 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Určitě počítat, ale je to chůze na zahřátí, ne víkendová procházka :)
05.08.2015 18:53 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> ****, 05. 08. 2015 10:31:59
Přesně jak říká Moravák. Ono ty tréninky se můžou zdát ze začátku jednoduché, ale je to proto, aby si tělo pomalu zvykalo. Tak pokud vám není zrovna cca 18 let a nevážíte cca 70kg (holky 55kg), tak opatrně :-)
06.08.2015 11:21 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> Wertcha, 26. 07. 2015 10:25:32
S bolestí holení jsem kdysi měl taky problém a pomohla jedině změna techniky běhu, tedy běh přes přední část chodidla. Tím se do pohybu zapojuje daleko víc svalů a šlach a úpony na holenní kost tak nemají šanci tuhnout.
10.08.2015 21:00 djkapusinka offline její tréninkový deník
10349
0 fanoušků
Prvni beh v prvnim tydnu a musim rict parada, ubehla sem to cele bez problemu…Akorat sem musela pochopit ze nejlepsi beh v tomto pocasi je poranu ;-)
10.08.2015 21:21 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> ****, 10. 08. 2015 21:00:13
Anebo v 22h :-)
11.08.2015 08:36 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Já běhávám v noci někdy mezi 22:00 – 0:00 a super. Dneskaj sem běžel poprvé po ránu. Nevěděl jsem, jak se snídaní (běžel jsem po probuzení a protažení). Ráno jsem si dal jen trochu vody a vyběhl. Myslel jsem si, že doběhnu a budu mít hlad, že sním víc než normálně a opak byl pravdu. Nemohl jsem do sebe skoro nic dostat :( Jak to máte vy? Snídáte aspoň lehce a po doběhnutí se „dojíte“? Přemýšlel jsem taky, že se první nasnídám, ale to bych tu snídani brzo spálil a měl bych hlad a navíc bych musel po snídani zase čekat, než vyběhnu.
11.08.2015 11:47 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> moravák, 11. 08. 2015 08:36:08
Dnes jsem vstával v 5:30, normálně jsem se nasnídal a šel jsem zase na hodinu spát. Pak jsem místo běhu dal 1,5 hod. MTB v lese. Bylo to sice taky strašný, ale zase v těch sjezdech jsem se pěkně chladil vzduchem. První hodinu po tréninku jsem jen pil a až pak jsem si dal velké jídlo. Obecně si myslím, že běh nebo jakýkoliv jiný vytrvalostní sport by se na lačno dělat neměl. A když, tak jen krátký pomalý klus.
11.08.2015 13:41 Judy offline její tréninkový deník
10345
0 fanoušků
Ja chodim behat vlastne uz jen po ranu, pres prazdniny kolem 6.00, pres skolni rok chvili po pate. Vzdy na lacno, jen se napiju, pripadne pokud stihnu, tak karo s mlekem. Snidani mam velikostne porad stejnou, s behem nebo bez. Zase spis resim, zda beh takhle brzy po ranu je vubec zdravy. Deset minut po probuzeni stat pred domem, kdyz je tma a zima. Zda se mi to proste prilis velky sok, zadne pomale, laskave probuzeni :-)
11.08.2015 15:39 martink78 offline jeho tréninkový deník
9223
5 fanoušků
Někde jsem četl, že pokud se běhá brzy ráno, tak by měla stačit vydatná večeře, ale asi to bude jak u koho. U mě platí, že před během nejím tak 3–4hodiny.
18.08.2015 15:06 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
*>> martink52, 11. 08. 2015 15:39
Běhat na lačno, je pro mě za trest. Musím si vždy něco malého dát. V den závodu se najím cca 2 hod. před startem, ale vždy záleží na typu závodu. Třeba 5 km je pro mě v podstatě sprint, takže jím 3 hod., ale např. před skymarathonem si dám velké jídlo 1,5 h. před startem.
19.08.2015 23:35 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Potřebuju radu. Pořád běhám – v pondělí jsem dal 1D3T, takže posud dobrý :D Když jsem začal běhat, bylo teplo, teď je ale venku pořád škaredě a navíc prší. V čem vyběhnout, abych další den nebyl marod? Když jsem běžel v pondělí, měl jsem kraťasy, triko s dlouhým rukávem a na něm triko s krátkým rukávem a v pohodě i když jsem promokl na kost. Ale první jsem se stihl zařát, než začalo pršet. Jak to děláte, když venku takhle leje? Dnes jsem nebyl běhat a jsem z toho na nervy, nemůžu čekat, než bude hezky :-D díky za rady.
20.08.2015 08:01 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> moravák, 19. 08. 2015 23:35:01
Neboj se deště. Pokud prší a je teplo, tak se nemusíš bát prochladnutí. Žádné nepromokavé oblečení taky nepomůže. A jestli běžíš třeba „jen“ 40 min., pak je to opravdu OK. Často musí běžci zvládnout v dešti celý maraton (i v horách).
01.09.2015 22:32 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Začínám se čím dál víc rozběhávat – dnes jsem dal 2D4T a mám dva dotazy. Když běžím kolem 45 minut, tak se dostaví zajímavý efekt. Bolí mne chůze, ale běh je ok, čím to? :) Druhý dotaz – běhám s Runtastic – nastavil jsem si intervaly podle tréninku Od gauče ke kouči a běhám 4 týden. Zdá se mi ale hrozně krátký ten trénink. 5 minut na zahřátí (to většinou zkrátím na minutu rychlé chůze), pak 3 minuty běh, 1:30 chůze, 5minut běh, 2:30 chůze, 3minuty běh, 1:30 chůze, 5minut běh…ve výsledku je to cca 23minut, což je hrozně málo. Já vždy ještě běžím dál, snažím se to vždy natáhnout co nejvíc to jde, takže běžně běžím kolem hodiny, tedy jednou tolik. Není to ale krátké ty intervaly? díky
02.09.2015 08:23 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> moravák, 01. 09. 2015 22:32:28
Já taky raději běžím. Z chůze jsem víc unavenější. Např. z výletu nebo horské tůry jsem úplně vyřízený. Ale kdybych tu vzdálenost běžel, budu OK. Pokud cítíš, že Ti 23 minut nestačí, tak si postupně přidávej (zkracuj délku chůze a prodlužuj běh). Každý člověk je jiný. Třeba Jarda Jágr si taky přidává :-)
02.09.2015 23:37 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> moravák, 01. 09. 2015 22:32:28
Může to být trošku nuda, ale raději nikam nespěchej. Zranění často přicházejí jako blesk z čistého nebe ;-)
03.09.2015 19:45 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Díky, já to myslel tak, že pokud běžím dlouho, tak mne kroky bolí, ale běh je ok. Jinak přidávám si – jakmile mi skončí intervalový trénink, běžím pak většinou ještě jednou tolik (časově) a skoro bez zastávek (aspoň se o to snažím). V daný moment jsem sice unavený, ale druhý den jsem naprosto ok a jako bych neběžel. Až v pondělí jsem běžel ráno 4,8km – snažil jsem se co nejvíc běhat kopce. V úterý večer mi nedošlo, že jsem běhal včera (snažím se běhat ob den) a vyrazil jsem na běh. Opět kopce a 7,7 Km. No a středa ráno byla jasná. Cca 70 dřepů a nemohl jsem chodit, než jsem s rozhýbal. Konečně jsem ale cítil, že tělo dostalo zabrat :)
Každopádně to beru tak, že jsem správně pochopil intervalový trénink a opravdu je tak krátký. Prostě si pak ještě přidám pár Km ;-)
14.09.2015 14:40 MartinM offline jeho tréninkový deník
18582
0 fanoušků
Dobrý den Je mi 42 let a před 14 dny, kdy jsem se už nemohl na sebe dívat v zrcadle (výška 180 m, váha 96 kg), jsem se rozhodl pro pravidený běh. Nastavil jsem si pravidelné ranní běhání na pondělí, středa, pátek v délce 30 minut. běhat jsem nikdy nechodil, pouze příležitostně sportuji- fotbal, kolo. Dnes ráno jsem byl po šesté a jisté pokroky vidím. Dnes to bylo s aplikací Endomondo 5.29 km za 29 a půl minuty..K tomu jsem docela razantně změnil jídelníček, 3 týdny úplně bez pečiva. Celkově se cítím lépe, pouze mě lehce pobolívá v kříži a prvních cca 7 minut běhu i nohy než se to rozjede :) trasu mám částečně po trávě a po asfaltu cca půl na půl..Chci se zeptat jestli jsem nezačal moc zoostra, případně poradit vhodnou obuv..běžím bez zastavení, průměrně 10,5 km/h..Díky za Vaše rady.Martin
14.09.2015 18:29 Wertcha offline její tréninkový deník
9203
0 fanoušků
>> moravák, 03. 09. 2015 19:45:43
Trochu se nabízí otázka, jestli opravdu potřebuješ trénovat podle plánu „Od gauče ke kouči“ – zkusila bych něco náročnějšího, třeba vypilovat pětku či tak něco… Já jsem teda taky trochu váhala, jestli ty tréninky nejsou moc krátké, ale na závěr si třeba pár metrů přidám a pak mám stejně dost – po tréninku mě bolí nohy, jinak bych běhala také víc.
14.09.2015 21:13 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
>> MartinM, 14. 09. 2015 14:40:42 Jestli Vás bolí v kříži, je to tím že běháte předkloněný. Snažte se běhat víc rovně (nepředklánět se). Hned se to zlepší – kdyžtak mrkněte na Youtube na videa, je tam toho hodně o správném postoji při běhu. Každopádně doporučuji spíš pomaleji a delší trasy, podle toho, co jsem četl, až po 30 minutách dochází k pálení tuků uložených v tkáních. Každopádně Váš trénik je super – hlavně běháte hodně rychle, tohle já nedávám :-) Držím palce, ať s Vám běhá čím dál lépe.
>> Wertcha, 14. 09. 2015 18:29:48 Chápu, no dnes jsem běhal 3D5T a musel jsem to dát 2×, abych zvládl těch 20minut v kuse. Prostě to nedám, takže sice jsem dnes uběhl 10km, ale jednorázově 20minut v kuse zatím nic. Ze začátku bylo od gauče ke kouči v pohodě, ale 3D5T mi dává zabrat. Už jsem ho běžel podruhé a opět nedal. Za dva dny to jdu zkusit znovu, tohle nevzdám :)
15.09.2015 08:37 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> MartinM, 14. 09. 2015 14:40:42
Gratuluju k Tvému rozhodnutí a přeju hodně motivace do tréninku (hlavně podzim a zima budou zkouškou odolnosti :-)
Tvoje hmotnost 96 kg není úplně optimální pro běh, zvlášť když jsi nikdy neběhal. Je potřeba nejprve snížit váhu cca na 85 kg (vzhledem ke Tvé výšce). Nejde jen o to, že se Ti teď špatně a těžce běží, ale Tvůj pohybový aparát na tento pohyb není zvyklý. Hlavně kolena, kyčle a páteř dostávají neuvěřitelné šoky a lehce si můžeš přivodit problémy.
Doporučuji proto jen ostrou chůzi, proloženou občasným klusem. Denně cca 1 hod. i víc. Později by ses se svou hmotností měl dostat alespoň na 80 příp. 75 kg.
15.09.2015 11:17 MartinM offline jeho tréninkový deník
18582
0 fanoušků
>> Wertcha, 14. 09. 2015 18:29:48 Díky za reakci..Já jsem právě začal běhat před 14 dny a tento web jsem objevil včera.. Dal jsem to sem a nestihl jsem se před tím rozkoukat .. Ale více méně začínám..Samotného mě překvapilo že dám 30 minut v kuse..I kyž to bolí :)
15.09.2015 11:38 MartinM offline jeho tréninkový deník
18582
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 15. 09. 2015 08:37:05
Díky Radku..podzim,zima mě opravdu prověří ale snad to zvládnu.. Musím..Jinak se budu stydět sám před sebou. Jinak dnes jsem po 3 týdnech změny jídelníčku a 14 dnech běhu již na 92 kg, takže mám radost.Do konce roku mám cíl minimálně na 85..Můžeš mi prosím poradit kde a jak vybrat vhodnou obuv? Mám trasu napůl polňačka a asfalt cyklostezka..Díky moc
15.09.2015 11:42 MartinM offline jeho tréninkový deník
18582
0 fanoušků
>> moravák, 14. 09. 2015 21:13:40 Díky za komentář a za povzbuzení..Budu to potřebovat..Už zítra ráno :)
15.09.2015 11:59 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> MartinM, 15. 09. 2015 11:38:37
Já preferuju díky své váze a stylu běhu jen minimum tlumení. Ale pro Tebe bych volil něco z této nabídky: http://www.babos-sports.cz/…4%8Dn%C3%AD/?…[0]=313935
Záleží na tom, jak došlapuješ..... Tak možná bys měl zajít na nějakou diagnostiku došlapu (např. v Triexpertu, Sanasportu, Adidasu,…) Někdy je to vyšetření podmíněno nákupem bot v tom obchodě.
15.09.2015 14:04 MartinM offline jeho tréninkový deník
18582
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 15. 09. 2015 11:59:40
Díky moc za rady.Ještě poslední dotaz. Jaké by mělo být cca rozmezí tepovky..V mém případě..Jen zhruba..Objednal jsem něco od Suunto tak ať to využiju trochu :) M
15.09.2015 15:33 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> MartinM, 15. 09. 2015 14:04:44
Obecně se na spalování (hubnutí) a budování vytrvalosti doporučuje TF 120 – 130. Ale je to dost individuální. Důležitý je dobrý pocit při a schopnost při běhu mluvit. :-)
21.09.2015 13:53 Macik36 offline její tréninkový deník
19464
0 fanoušků
Dobrý den, je mi 44 let a v sobotu jsem zaběhla svých prvních 5 km pro Avon. V červnu me kamarádka přemluvila, ja se nadchla a ze budu trénovat.Bohužel slabá vůle a asi i velké teplo a ja byla běhat 8× a to většinou kolem 4 km a nikdy v kuse. Na závody jsem se těšila,ale nervozita a strach příšerny.Nakonec jsem doběhla v čase 31.54, ale poslední km jsem nadávala ať uz jsem v cíli a kam jsem to vlezla.Dneska už brouzdam na netu a přemýšlím,jak běh zlepšit a aby me bavil. Co byste mi prosím doporučili? Děkuji
21.09.2015 18:38 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Macik36, 21. 09. 2015 13:53:54
Ahoj, čas 31:54 je vzhledem k tvému věku a trénovanosti super čas. Snaž se trénovat aspoň 3× týdně nebo obden. S kamarádkou nebo kamarádem tě trénink bude bavit. Klidně střídej běh s chůzí. Každý běh tj. trénink i závod je třeba rozbíhat pomaleji, pak nedobíháš schvácená, ale plná sil :-) Jukni na http://www.bezvabeh.cz/…vni-5-km-beh nebo http://www.bezvabeh.cz/…-zacatecniky popřípadě na http://www.bezvabeh.cz/…ninkovy-plan
21.09.2015 19:02 Judy offline její tréninkový deník
10345
0 fanoušků
Jen gratuluji, kez by me behani slo takto lehce tez :-)
21.09.2015 19:03 Macik36 offline její tréninkový deník
19464
0 fanoušků
Moc děkuji, jdu z práce, tak ještě půjdu běhat. Zkusim přemluvit syna, už bude tma, tak abych se nebála.:-)
21.09.2015 22:07 moravák offline jeho tréninkový deník
9207
1 fanoušek
Určitě doporučuji si nějak zpříjemnit běhání. Já si například pouštím audioknihy a nikdy jindy si je nepustím. Vybírám si trasy tak, aby tam bylo opravdu hezky – lesem, kolem vinohradů vpodvečer apod… Hlavně jsem začal hodně zlehka, abych si moc nenakládal do začátku.
28.09.2015 00:10 MartinM offline jeho tréninkový deník
18582
0 fanoušků
>> Radek Leszczynski, 15. 09. 2015 15:33:00
www.movescount.com/…move78008435 průměr tep 158..neměl bych zvolnit? Nebo to nevadí. .
28.09.2015 09:49 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> MartinM, 28. 09. 2015 00:10:48
Na hubnutí a budování vytrvalosti je to zbytečně moc (stačilo by 140), ale jinak to nevadí, když máš při běhu dobrý pocit.
04.11.2015 23:36 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> PEZ, 04. 11. 2015 11:53:14
Ahoj, ctj „bez techniky nepoužitelný“ :-)
20.01.2016 21:55 Marťas1972 offline její tréninkový deník
21016
0 fanoušků
Ahoj, dnes jsem běžela 5T3D podle tréninkového plánu "Od gauče ke kouci " a zaběhla jsem 2,83km za 20 minut. Chtěla bych poradit, jestli běhat podle plánu km nebo čas, abych zrychlila. Děkuji Martina
21.01.2016 12:31 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Mart'as, 20. 01. 2016 21:55:40
Ahoj, soustřeď se na km. K tomu zrychlení dojde, až budeš mít zase pár km za sebou, neboj. Tělo si musí zvyknout na pohyb, pak to půjde samo :-)
22.01.2016 06:44 Marťas1972 offline její tréninkový deník
21016
0 fanoušků
>> rejža, 21. 01. 2016 12:31:49
Děkuji za odpověď :-)
22.01.2016 14:43 tomas.holesinsky offline jeho tréninkový deník
21109
0 fanoušků
Moje běžecká minulost a přítomnost se jako taková pojí s atletikou v dorosteneckém věku, kdy jsem i s mým nejlepším kamarádem byl členem TJ Lokomotiva Břeclav specializace na krátké tratě. Po neskutečném drilu od trenéra jsem ale zjistil, že i ty delší tratě mě celkem baví a tak jsem začal trénovat více na vytrvalost a po nějaké době to nevypadalo vůbec zle. Bohužel po pár měsících se začaly projevovat bolesti holenních šlach a po vyšetření se zjistilo, že samotný zánět má chronický původ, takže s během už nešlo dál pokračovat. Abych nevyšel úplně z formy tak jsem aspoň pro udržení fyzičky po doléčení začal hrát fotbal, který jsem nikdy předtím paradoxně nepraktikoval,ale na hrotu to zase až tak nebylo poznat:D..Nyní spíš zápasím s váhou..Tehdejších 64 Kg dostalo upgrade na 82 a lehkost je ta tam:)..Běh je pro mě láska, duševní hygiena a činnost bez které se už těžko obejdu:)..Ale aby to nebyl úplně offtopic:)..Dnes 3,4 Km za 24 min při tempu klusu v –14 stupních, pomalu bych chtěl začít přidávat další a další porce a na jaře se to všechno zúročit na Masaryk Run, tak uvidíme:))
09.02.2016 07:06 Nikynik offline její tréninkový deník
6432
0 fanoušků
>> tomas.holesinsky, 22. 01. 2016 14:43:26
MAsaryk Run se možná tolik nezdá, ale je hodně náročný. Takže hodně štěstí a zdaru při jeho zdolání :-)
09.02.2016 07:11 Nikynik offline její tréninkový deník
6432
0 fanoušků
Před rokem jsem začínala s během a díky tomuto plánu jsem zdolala prvních 5km. A nezůstalo jen u nich :-) Nyní po roce přišel krásný výsledek a já si dovolím se zde s tím pochlubit a zároveň poděkovat tomu kdo tento plán vypracoval. krásně se díky němu krůček po krůčku dalo rozběhat. Loni jsem končila na 8mi km- neměla jsem větší ambice a pro tu radost z běhu mi to stačilo :-) Po určité pracovní pauze jsem se opět rozběhala a dnes 10 i 11 km není problém. Při tréninku nehledím na rychlost, ale na to jak se sama cítím- tempo které si dám dokáži udržet a raději běžím pomaleji, ale dále a pěkně stupňuji a přidám ke konci :-) http://hodoninsky.denik.cz/…0160129.html Třeba to bude motivací i dalším :-)
09.02.2016 22:26 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Nikynik, 09. 02. 2016 07:11:49
Tak to je super, ať se ti daří :-)
10.02.2016 11:29 Nikynik offline její tréninkový deník
6432
0 fanoušků
Opravdu je to perfektně udělané. Teď se snažím dostat na standard 100 měsíčně- což s mým pracovním zápřahem bude asi hodně náročné, ale ne nereálné :-) Letošní cíle i co se závodů týče jsou také odvážnější a přijde mi až neskutečné, že před rokem jsem nedoběhla ani an tu zastávku :-)
10.02.2016 22:26 tomas.holesinsky offline jeho tréninkový deník
21109
0 fanoušků
>> Nikynik, 09. 02. 2016 07:11:49 Pilně pracuju na tom, abych to nějak statně zvládnul:)..Během 3 týdnů jsem zhubnul skoro 4 kg, běh prokládám silovým cvičením a plánuju se vrátit k běhání závodně, takže doufám, že to do té doby všechno postíhám:))
11.02.2016 17:56 tomas.holesinsky offline jeho tréninkový deník
21109
0 fanoušků
>> Nikynik, 10. 02. 2016 11:29:08
Pár let zpátky jsem i s 2 kamarády zkusil jen tak pro zábavu kultovní akci Koulení kola z Lednice do Brna, která měří zhruba 66,9 Km a musím říct, že tohle byla naprostá očista veškerých smyslů:D..Ten pocit zmaru a zároveň vítězství, když jsme na tu brněnskou radnici doběhli, nikdy nezapomenu:)..Tenkrát jsme ale všichni měli natrénováno a já asi o 15 kg míň:D:)
11.02.2016 23:48 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> tomas.holesinsky, 11. 02. 2016 17:56:31
15 kg , tak to je pecka ;-)
12.02.2016 06:17 Nikynik offline její tréninkový deník
6432
0 fanoušků
>> tomas.holesinsky, 11. 02. 2016 17:56:31
Musím říci, že si to nedokáži ani představit. Na druhou stranu před rokem jsem si nedokázala představit, že bych i těch 5 km uběhla. Letos jsem říkala, že kdoví jestli se dostanu na těch 10 a když jsem je uběhla jsem si říkala, že kdo dá 10 ten už dá třeba i ten půlmaraton. Je pravda, že já si užívám radost z běhu a něco jako rychlost „neřeším“. Pro mě je důležité, že si i bez měření dokáži udržet tempo. A že jiné běžkyně u nás běhají mnohem mnohem rychleji neřeším. Naopak když jsem já začala s během tak místo úbytku váhy začala přibývat a každý se ptal akolik už jsi shodila a já vždy jen hmmm už mám 3 kila navíc a to taky hodně lidí bavilo :-D
14.02.2016 18:01 tomas.holesinsky offline jeho tréninkový deník
21109
0 fanoušků
To číslo zní hrůzostrašně, ale je za ním velké vítězství i když s následnou anti-reakcí těla a to, že jsem přestal kouřit:)..Potom samozřejmě následovala fyziologická kompenzace a všechno to schytalo hodně sladkého, ale jsem už téměř 1,5 roku jako lilie:)
14.02.2016 21:12 Nikynik offline její tréninkový deník
6432
0 fanoušků
>> tomas.holesinsky, 14. 02. 2016 18:01:36
Jako ybch viděla když jsem se seznámila s manželem. sport mi neříkal absolutně nic( neměla jsem k němu žádný vztah apokud ano tak spíše negativní :-D) a manžel tehdy zrovna začínal trénovat na maraton a v rámci několika nejdelších tréninků za mnou běhal z Rohatce do Břeclavi- byl to únor/ březen- byla zima, hnusně a já ho neskutečně obdivovala. Totéž pak při tom samotném maratonu. Byla jsem an něj neskutečně pyšná.
17.02.2016 14:26 bubabuba offline jeho tréninkový deník
20816
3 fanoušci
Po hodně dlouhé době nicnedělání jsem začal v říjnu se 120 kg zase začal jezdit na kole.V půlce listopadu jsem zhodnotil situaci a dospěl k názoru že začnu běhat. První běh,116 kg, byl 1 km za 12 minut,následovala 5 min pauza na odvrácení infarktu a druhý kilometr za 13 minut :-).. a naprosté zhnusení sebou samým .Dnes o 22 kilo lehčí tělo zvládne 10 km pod hodinu a půlmaraton za 2.20 . pomalu si začíná vzpomínat že dávno běhalo jaksi samozřejmě,Zatím jde vše podle plánu ,slíbil jsem si že do roka uběhnu maraton. uvidím,.mám na to ještě 7 měsíců…
17.02.2016 16:43 Radek Leszczynski offline jeho tréninkový deník
152
12 fanoušků
>> bubabuba, 17. 02. 2016 14:26:31
Tvoje odhodlání je obdivuhodné!!! Ale pozor na přetížení kolen! Ani 98 Kg není ani zdaleka optimální běžecká hmotnost. Na takovou zátěž nejsou klouby a celý aparát stavěné. K tomu navíc tělo prakticky úplně odvyklo tomuto pohybu. Nechci Tě jakkoliv odrazovat, ale znám dost případů, kdy běžci Tvých dispozic museli s během předčasně skončit a přešli na jiný sport.
28.03.2016 23:12 RenčaZich offline její tréninkový deník
21644
0 fanoušků
Dobrý den, měla bych dotaz. Běhám 8. týden, takže jsem ted na 4 km za cca 22–24 minut. Věk 33, výška 166 cm, váha 66 kg-je to hlavně v zadku a bocích :-) Předtím pravidelně 1 týden aerobik nebo bodystyling. Hlídám si běžecký styl (došlapy, předklon, ruce…) Běhám hlavně na silnici, lesní cesty méně. Běhám 3 krát týdně dle plánu + si přidávám jeden den sprinty či kratší úseky na rychlost. Ze začátku mě bolely trochu kyčle, což už je v pohodě. Ale stále se mi ozývá tříslo, ale pouze pravé. Nedovedu posoudit, co to přesně je-vazy úpony, svaly.....??? A proč jen jedna strana? Co bych mohla dělat špatně? Kamarádka říkala, že by to mohlo být tím, jestli není jedna noha o něco kratší..?? Mám mírnou skoliozu. Děkuji za odpověd. P.S. Můj cíl je dát 5 km do 30 minut. První oficiální běh mám začátkem června, tak uvidíme. :-)
29.03.2016 11:18 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> RenčaZich, 28. 03. 2016 23:12:11
Ahoj Renčo, vazy a šlachy si za 8. týdnů nezvyknou na takovou zátěž jako jsou sprinty, já bych vynechal ty sprinty, než ta bolest třísla odezní. Potom bych místo sprintů běhal 300–500m v tempu 4:50–5:00min./km. Začni třeba 2–3× 300m po 1:30min. :-)
29.03.2016 19:51 RenčaZich offline její tréninkový deník
21644
0 fanoušků
>> rejža, 29. 03. 2016 11:18:45
Dobrý večer, děkuji moc za odpověď. Zařídím se podle toho. :-) Zkusím zařadit pak jednou týdně jinou činnost ( kolo, bodystyling…). Uvidíme. :-)
06.05.2016 10:45 NaF offline její tréninkový deník
21864
0 fanoušků
Dobrý den, mám jeden „technický“ dotaz. Končím druhý týden podle programu Od gauče… a řeším, jakým způsobem si hlídat stanovené časové intervaly. Koukat neustále na displej telefonu, abych si odměřila minutu a půl a dvě minuty, je při běhu i chůzi docela nepraktické. Zkoušela jsem stáhnout aplikace (Runtastic, Endomondo), ale tréninkové plány, které se tam nabízí mi jednak přijdou drahé a jednak jsou jiné, než potřebuji. Neobjevila jsem možnost nastavit si vlastní tréninkový plán. Může mi, prosím, někdo poradit? Děkuju
06.05.2016 21:18 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> NaF, 06. 05. 2016 10:45:11
Ahoj, ideální jsou hodinky. Pokud běháš jednu trasu, tak si můžeš podle času trasu označit např. od sloupu ke sloupu, co dva nebo pět sloupů atd. Dobře se dá tento program běhat na tartanove dráze. Pokud běháš druhý týden, tak můžeš běžet 200m a chůzí 250m. Od 3. týdne jsou uvedeny časy nebo délka v metrech. Přítelkyně končí 7. týden a psala si to prupiskou na ruku :-) Já doporucuju na lístek, ale dá se to zapamatovat. Ať se ti daří, program se dá v pohodě zvládnout.
08.05.2016 18:01 NaF offline její tréninkový deník
21864
0 fanoušků
>> rejža, 06. 05. 2016 21:18:25
Díky za odpověď, v podstatě to ďělám obdobně, jen mě to omezuje na jednu trasu, nebo složité měření v mapě, tak jsem hledala něco sofistikovanějšího:-P. Jinak do zvladnutí programu mám ještě dalekou cestu, po včerejším běhu, kdy jsem si kompletně zablokovala SI, o sobě lehce začínám pochybovat… Ale motivace mě zatím neopouští, teď jen přemluvit tělo, aby spolupracovalo…:-?
08.05.2016 20:08 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> NaF, 08. 05. 2016 18:01:17
Vždycky doporučuju úplným začátečníkům, běhejte pomalu. V běžecké škole jdeme rozklus a po prvních pěti minutách už nikdo nemluví – všichni jsou zadýchaní. Tak držím palce a hlavně pomaličku tak, aby jsi mohla normálně konverzovat :-) Ať se ti daří.
26.05.2016 18:44 Bechy offline jeho tréninkový deník
21724
2 fanoušci
Ahoj,
před pár měsíci jsem se rozhodl, že chci být v lepší formě, tedy spíš v nějaké formě, protože moje forma byla nulová a narazil jsem na program od gauče ke kouči a musím zatím říct, že je to perfektní. Na počátku mého odhodlání jsem uběhl 200m a byl jsem hotovej. Zítra končím šestý týden tréninkového plánu a vím, že 3,5km prostě uběhnu v kuse. Sice to není žádná rychlost, ale je to běh a baví mě to a to je to krásný. Jediné co mi trochu kazí pocit z běhu je křeč v levé holeni. Na začátku to bylo v obou holeních a teď se levé nohy stále drží. Nevím, jestli je to špatnou technikou běhu nebo tím, že je levá prostě pořád slabší (jsem pravák). Chci se zeptat, jestli mi někdo může poradit, čím by to mohlo být. Jo a rada pro začínající s tréninkovým plánem. Motivujte se a nepřestávejte a nevzdávejte to hned po prvním neúspěchu. Jestli teda to, že nedoběhnu je neúspěch, protože už to, že člověk vyběhne je úspěch. Já se třeba hned na začátku přihlásil na 5km závod v našem městě, který se koná 13.8.2016 a hned zaplatil startovný, abych motivaci neztrácel ;-) A můj cíl je to uběhnout. Ani neřeším čas, ale budu na sebe hrdej, když to dám a věřím tomu, že to dokážu. Věřte si a dáte to taky. Já už to vím. Žij a běhej, běhej a žij!
13.06.2016 23:49 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> bubabuba, 13. 06. 2016 22:03:01
Tipl bych si, že to máš přetížené z posilování a pak se to samozřejmě ozve i při běhu. Méně bych posiloval břicho, popř. bych posilování břicha vynechal, dokud to neodezní ;-)
20.06.2016 20:42 Siska offline její tréninkový deník
21986
0 fanoušků
Ahoj lidi, chci se zeptat jak jste pri zacatku tutoho treninku resili to rozlozeni 60/90 sekund?!.. to jste porad koukali na telefon ci hodinky?!
20.06.2016 22:05 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Siska, 20. 06. 2016 20:42:58
Ahoj, u hodinek bych neviděl problém, dokonce si myslím, že na některých se dá nastavit i pípání. U mobilu je to asi složitější, ale určitě bude nějaká aplikace, kde se to dá taky nastavit s tím, že při pípnutí se rozběhneš a při dalším přejdeš do chůze.
Další možností je, že si to budeš v duchu počítat, popř. si můžeš změřit úseky, např. od sloupu ke sloupu, od stromu k zatáčce atd. Nemusí to být na sekundu nebo metr přesně.
20.06.2016 22:22 Siska offline její tréninkový deník
21986
0 fanoušků
>> rejža, 20. 06. 2016 22:05:19
No, takový hodinky nemám právě, tak zkusím najít nějakou tu aplikaci i když na blackberry nevim nooo
07.07.2016 08:38 Siska offline její tréninkový deník
21986
0 fanoušků
Tak jsem našla na svůj blackberry program s názvem exercise timer, který vás upozorňuje na čas!
07.07.2016 08:54 Siska offline její tréninkový deník
21986
0 fanoušků
>> rejža, 20. 06. 2016 22:05:19
Tak jsem si našla program, který se jmenuje exercise timer a hlásí mi to
07.07.2016 10:16 Lenule007 offline její tréninkový deník
22026
0 fanoušků
Prosím vás, když je tam napsaný celkem 20 minut tak se to počítá i s těmi 5 minutami té rychlé chůze na začátku každého tréninku? Děkuji
07.07.2016 22:43 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Lenule007, 07. 07. 2016 10:16:47
Ahoj, ano, je to na rozhýbání těla. U běžců je na začátku tréninku rozklus, u úplných začátečníků chůze. Ať se ti daří ;-)
09.07.2016 07:55 Lenule007 offline její tréninkový deník
22026
0 fanoušků
>> rejža, 07. 07. 2016 22:43:49
Ano, ano to chápu. Já se ptám spíš na to, jestli v prvním týdnu je to tak že chodíte 5minut+6× vystřídáte 60s běh + 90 sekund chůzi to znamená že to i s těma pěti minutama té rozcvičující chůze dá dohromady 20 minut.. a nebo se těch 5 minit do toho celkového času (20minut) nepočítá a tudíž chodíte 5 minut a pak vystřídáte běch60s+chůzi90s osmkrát?
09.07.2016 20:38 sohaj offline jeho tréninkový deník
22040
0 fanoušků
Ahoj, po měsících nicnedělání a nabytí váhy 87kg (výška 183cm)jsem se rozhodnul, že je potřeba začít něco dělat. Našel jsem si tento plán a dnes zkusil poprvé kombinaci běh/chůze, abych si po první velké štaci něco nenatáhnul/neurval a přestávky podle toho, jak jsem se cítil (v průměru po 75 sekundách změna běh/chůze (nechtělo se mi koukat na hodinky :)). Nakonec jsem vydržel 46min/4,6km a cítím se fajn. Největší motivací je zlomit slabou vůli a vydržet u pravidelného běhání dlouhodobě.
10.07.2016 19:30 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Lenule007, 09. 07. 2016 07:55:31
ahoj, chodíš 5 minut a pak vystřídáš 60s+chůzi90s osmkrát :-)
10.07.2016 19:32 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> sohaj, 09. 07. 2016 20:38:36
hlavně opatrně, protože ze začátku to jde často dobře, pak si člověk párkrát přidá a najednou je problém. Tělo si musí zvykat pomalu, kilometráž max. přidávat 10% týdně.
24.07.2016 11:04 dami01 offline její tréninkový deník
8560
0 fanoušků
Dobrý den, používal jste prosím někdo nějakou aplikaci na.ty intervaly? Děkuji
24.07.2016 22:53 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> dami01, 24. 07. 2016 11:04:03
Ahoj, zkus tady http://www.active.com/…ch-to-5k-app
25.07.2016 09:43 Lenule007 offline její tréninkový deník
22026
0 fanoušků
Tak po pátku, když jsem doběhla 2D3T mi natekl kotník a já nevím proč, jelikož si nevybavuji, že bych si ho nějak podvrkla.. bolest přišla jen při protahování nohou po tréninku. Jinak to ani nějak moc nebolí, ale je hodně oteklý. Tak jsem pak v neděli nešla a tím pádem jsem nedokončila třtetí týden, a pěkně mě to štve.. nevíte od čeho to může být a zda je vhodný dál normálně běhat, když to nějak extra nebolí?
26.07.2016 22:05 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Lenule007, 25. 07. 2016 09:43:40
Když to je nateklé, tak bych dal pauzu dva tři dny, pak uvidíš.
18.08.2016 19:16 Nikca.S offline její tréninkový deník
22132
0 fanoušků
Tak já se přiznám :)) Nikdy jsem nebyla na pohyb, ráda jsem jen tak odpočívala a sport bylo pro mě sprosté slovo :)) S tréninkem jsem začala cca před 2 měsíci, protože jsem začala mít sedavou práci a už se to nedalo a chtěla jsem se sama už začít nějak pohybovat, byla jsem furt unavená a cítila jsem, že aktivity potřebuji. Dostala jsem se až do 6T, pak ale přišla dovolená a já 2 týdny nedělala vůbec nic. Tak teď se zase zapojuji, zpět do reality, zpět po dovolené. Předevčírem po delší pauze jsem zase vyběhla, spíš abych zjistila, kolik toho ještě zvládnu, jak moc jsem „zakrněla“ a dneska se s radostí napojuji na 5T. Nikdy bych nevěřila, že mě to bude bavit. A podívejme se – každý den, kdy mám běhat se těším na večer, že si zase na několik minut vydechnu a udělám něco pro své zdraví :)) A hlavně mě baví sledovat, jak postupně uběhnu více za menší čas :))
19.09.2016 13:38 sohaj offline jeho tréninkový deník
22040
0 fanoušků
Super plán, díky za něj. Běhání mě začalo bavit a i když jsem se párkrát necítil a měl pauzu v tréninku, dokázal jsem po 2 měsících zaběhnout 5km za 25min, což je pro mě obrovská odměna a ukázka toho, že to má smysl :) Dokončením tohoto plánu však s běháním rozhodně nekončím, jednou bych si rád troufl na půlmaraton, ale to až zase příští rok :)
19.09.2016 19:55 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
Tak to je super. Zkus některý z tréninkových plánů v rubrice TRÉNINK. Ať se daří ;-)
04.10.2017 20:37 Beeecko offline jeho tréninkový deník
25168
3 fanoušci
Tak trochu oživíme :) Včera jsem načal 4 týden… při představě 5 minut běhu v kuse se mi dělalo zle, ještě jsem si já hňup změnil trasu z roviny do kopce (a pak z kopce) a první 3 minuty vyšly přesně na ten největší krpál, ale dal jsem to a jsem na sebe pyšnej… pak přišla ta 5ti minutovka a musím říct, že jsem šel s tempem dolů, ale na pohodu se proběhl. A zase jsem na sebe pyšnej. Takže… díky za plán, funguje to i u mě a to jsem fakt v životě běžel nejvíc 12 minut v kuse a jen jednou. :)
08.10.2017 18:18 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Beeecko, 04. 10. 2017 20:37:44
Tak to je super, hlavně trénovat pravidelně a za 9 týdnů uběhneš 5 km v pohodě :-)
09.11.2017 13:20 Beeecko offline jeho tréninkový deník
25168
3 fanoušci
Tak jsem u konce ;-) dneska 2D 9T ale prvních 5 km v životě je v nohách. Tempo slimákovský, ale to se časem zlepší ;-). Jsem rád, že jsem tenhle tréninkový plán objevil. Díky
10.11.2017 22:00 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Beeecko, 09. 11. 2017 13:20:31
Tak to jsme rádi Beeecko, že jsi to dal. Zkus teď plán na 10 km. Běhej pomaličku, ale častěji a déle. Výsledky se dostaví brzo :-)
17.04.2018 07:39 Gabra offline jeho tréninkový deník
26713
1 fanoušek
Není tady někdo, kdo by se mnou na dálku sdílel úplný začátek? chci začít od gauče ;-)
01.10.2018 23:14 Beeecko offline jeho tréninkový deník
25168
3 fanoušci
12.9.2017 jsem začal podle tohoto plánu… a… no jo pořád běhám ;-) děkuju
20.08.2021 10:29 Ppepa offline jeho tréninkový deník
6391
0 fanoušků
Ahoj, protože se mi tento plán před lety osvědčil, začínám po roční pauze znovu (1D3T). Na jaře mi implantovali kardioverter (kardiostimulátor s defibrilátorem) a potřeboval bych poradit nějaké hodinky, které umí měřit tep. Vždy jsem běhal pouze s Runtasticem a nemám s chytrými hodinkami žádné zkušenosti. Nejraději běhám trasy kolem 7 km, kam si můžu vložit krátké intervaly. Vzhledem k tomu, že mi jde o kontrolu srdce, hledám něco kvalitního. Děkuji za rady.
23.08.2021 15:48 Glutexo offline jeho tréninkový deník
20623
0 fanoušků
>> Ppepa, 20. 08. 2021 10:29:00
Apple Watch?
24.01.2024 15:21 Nafe_CZ offline jeho tréninkový deník
9215
1 fanoušek
Tak já startuju znova podle tohohle plánu, poprvé se osvědčil a dotáhl mě prakticky až na 1/2 maraton. .. Teď po zdravotní pauze, začínám zase od nuly, ale to půjde. Díky že je furt na svém místě.
28.01.2024 21:49 rejža offline jeho tréninkový deník
2
53 fanoušků
>> Nafe_CZ, 24. 01. 2024 15:21:34
Držím palce
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.